Lumesse AB

StepStones globala seminarieserie “HR’s Time to Shine”

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 14:33 CEST

StepStone, en global ledande leverantör av mjukvara och tjänster för human capital management, meddelar idag att deras globala seminarieserie "HR's Time to Shine" kommer att besöka 21 städer världen över. Seminarieserien kommer att demonstrera hur HR-avdelningar kan dra fördelar av lågkonjunkturen samt visa hur HR kan hjälpa sin organisation att vinna vad StepStone har identifierat som "The Cold War for Talent". StepStone har tillsammans med The Economist Intelligence Unit genomfört en global undersökning bland några av världens största företag. Resultatet visar på att många organisationer har fortfarande utmaningar med att rekrytera och behålla talanger trots lågkonjunkturen.

StepStone kommer att besöka städer i Europa, Asien, Mellanöstern, Afrika och USA under maj och juni. Fokus kommer att vara på att diskutera hur HR kan stärka sin position genom att arbeta med organisationens talanger samt att utvärdera och utveckla personalkompetenser för att optimera interna resurser och minimera effekten på arbetsmotivationen om uppsägningar är oundvikliga.

"Vårt event sker under en kritisk tid för alla som arbetar med HR", förklarar David Nouveau, Country Manager. "Vår senaste globala undersökning identifierade lågkonjunkturen som en möjlighet för HR att stärka sin ställning. Företag kan med hjälp av HR dra stora fördelar av deras talangstrategier för att minska omkostnader och optimera arbetsstyrkan. HR borde ha ansvaret för att hantera interna och externa talanger för att stödja företagets förändringsarbete och nå framgång då det vänder."

För mer information:

Kalle Richert, Marketing Manager, StepStone Solutions

070-85 93025, kalle.richert@stepstone.se

Om StepStone

StepStone är en global ledande leverantör av mjukvara och tjänster för human capital management ("HCM"). Teknologin och tjänsterna hjälper organisationer att attrahera, behålla och utveckla sina talanger. StepStone grundades i Norge 1996 och noterades på Oslobörsen 2000 (Ticker@ STP.NO) samt på Londonbörsen 2008 (LSE: STPS). StepStone var en av tio företag som nominerades som European Business of the Year i 2009 European Business Awards.

StepStone bedriver några av Europas ledande jobbportaler som matchar organisationer med potentiella medarbetare, och erbjuder ett komplett utbud av HCM-mjukvarulösningar. Med StepStones omfattande jobbportaler i Europa, har StepStone expertis om behov och efterfråga gällande dagens arbetskraft. Detta gör det möjligt för StepStone att utveckla innovativa HCM-lösningar

StepStones omfattande produktportfölj och tjänster möjliggör för organisationer att implementera effektiva HCM-processer. Servicen omfattar: attraktion och anställning, talent management, performance management, kompensationshantering, utbildningshantering, kompetenshantering samt karriär- och successionshantering.

I slutet av Q4 2008 använde mer än 16'000 organisationer, inklusive många av världens ledande företag, StepStones mjukvara och tjänster. StepStone bedriver verksamhet i 16 länder och har fler än 900 anställda.

Globala kunder består bland annat av Aviva, Deloitte, Deutsche Telekom,Lufthansa, McDonald's, Telefonica, ThyssenKrupp and Volkswagen.

För mer information: www.stepstone.com.