Universal Music Sweden

STEVE AOKI SLÄPPER SITT FÖRSTA FULLÄNGDSALBUM "WONDERLAND"

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 15:25 CEST

Den välmeriterade Los Angeles-baserade DJn, producenten och skivbolags-ägaren Steve Aoki tar nästa steg i karriären och släpper sitt första studioalbum "Wonderland". Steve Aoki grundade egna skivbolaget Dim Mak Records 1996 och har bland annat gett ut artister som MSTRKRFT, Bloc Party, Klaxons och The Gossip. Steve Aoki har också gjort sig känd för sina remixer åt artister som Jackson 5, Drake, Lenny Kravitz, svenska Refused och många fler.

Med så lång erfarenhet och ett så brett spektrum av samarbetspartners är det ingen överraskning att gästlistan på "Wonderland" är imponerande - LMFAO, Lil Jon, Kid Cudi, Rivers Cuomo (från Weezer), Travis Barker (från Blink 182), Afrojack och inte minst Zuper Blaqh - Black Eyed Peas-sångaren Will.I.Ams alter ego - bidrar alla till plattan. Resultatet är ett mångfasetterat album som ändå hålls ihop av Steve Aokis karaktäristiska electro/house.

Första singeln från albumet är "Ladi Dadi" som gästas av sångerskan och låtskriverskan Wynter Gordon.

Albumet finns ute nu på Sin/Universal och viss möjlighet till telefonintervjuer med Steve Aoki finns.

För mer informarion kontakta : christoffer@silverbergpromotion.se