Musgrove & Friends AB

STHLM FASHION MARKET 2.0 - EXKLUSIVT OCH INSPIRERANDE

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 22:47 CET

STHLM FASHION MARKET 2.0 öppnar den 24 april - 2 maj, 2010. Efter en framgångsrik lansering hösten 2009 inleds den andra upplagan av STHLM FASHION MARKET med ett utökat och mer exklusivt utbud av mode samt trendiga och inspirerande nyheter för dess besökare.

"Vi lyfter alla delarna inom mode, musik och konst flera nivåer och flyttar även in STHLM FASHION MARKET 2.0 in till Stockholm city. En del förändringar i utvecklingsprocessen gör att vi ändrar om vissa delar helt till något mer kundanpassat medan andra delar behåller sin form. Våra ledord för STHLM FASHION MARKET 2.0 är att inspirera, ge ett mer exklusivt utbud, vara mer fashion och trendigt" säger Terron Musgrove, skapare av STHLM FASHION MARKET och dess framgång.

STHLM FASHION MARKET 2.0 är som tidigare öppet för allmänheten. Vanligen är modearrangemang slutna och reserverade för ett få utvalda, men STHLM FASHION MARKET har medvetet valt att vara folkliga - Öppet för alla och erbjuda mode för alla. Det är en av fördelarna och väldigt uppskattad del i modekoncept som utvecklats av Terron Musgrove på PR- och produktionsbyrån Musgrove & Friends. STHLM FASHION MARKET 2.0 vänder sig till en bred målgrupp mellan åldrarna 18-40 år.

"Vi vill att allt ifrån trendiga modemänniskor till småbarnsföräldrar hittar till STHLM FASHION MARKET 2.0. Vi har verkligen tänkt på alla denna gång och anpassat aktiviteter och utbud så att ingen kommer att bli besviken ", säger Terron Musgrove.

STHLM FASHION MARKET 2.0 presenterar i år flera nya stjärnskott från modevärlden, etablerade svenska och internationella modemärken, blandat med trendiga barnklädersmärken och coola accessoarer. Övriga medverkande är bland annat Art Concept Store som presenterar över 100 nya konstverk från unga konstnärer, flera kända musiker på scen och inbokade modevisningar under flera dagar.

.sthlmfashionmarket.se

"För att uppdatera våren och sommarens garderob är ett besök på STHLM FASHION MARKET 2.0 ett verkligt måste. Vi har dessutom jobbat hårt med utvecklingen för att göra STHLM FASHION MARKET 2.0 till en helhetsupplevelse för våra besökare ", säger Elin Eliasson produktionsledare STHLM FASHION MARKET 2.0.

För mer information, biljetter och nyheter gå till www

REDAKTÖRER OCH JOURNALISTER, vänligen kontakta: Jeanette Ramnitz/Pressansvarig

E-mail: press@sthlmfashionmarket.se
Telefon:      0738 376 309        0738 376 309

FÖR ÖVRIG INFORMATION, vänligen kontakta: Elin Eliasson/Produktionsledare på telefon:   0707 564 332      0707 564 332

STHLM FASHION MARKET blev under 2009 en medial publiksuccé med närmare 5000 besökare. Som det första publika modearrangemanget av sitt slag med mode, musik och konst så kommer STHLM FASHION MARKET 2.0 även i år bjuda på en förmånlig utförsäljning blandat med kulturupplevelser och modevisningar. Trots det kommer inte STHLM FASHION MARKET 2.0 att vara en repris på fjolårets debut.

www.sthlmfashionmarket.se

STHLM FASHION MARKET är en shoppingupplevelse, en mötesplats för mode och kultur. I ett nyskapande modekoncept bjuds publiken på utförsäljning av modemärken samt konst och musikunderhållning. STHLM FASHION MARKET lanserades under 2009 och bakom framgångarna står PR- och produktionsbyrån Musgrove & Friends, med dess grundare Terron Musgrove.