Musgrove & Friends AB

STHLM FASHION MARKET 2.0 skjuts upp till hösten

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2010 21:40 CEST

STHLM FASHION MARKET 2.0 som skulle ha ägt rum den 23 april till 1 maj har skjutits upp tills efter sommaren. Det var ett gemensamt beslut som togs tillsammans med alla inblandade.

Efter publiksuccén i höstas höjdes förväntningarn på det kommande STHLM FASHION MARKET 2.0. Därför valde Musgrove & Friends, med Terron Musgrove i spetsen, att höja arrangemangets samtliga delar. Mest fokus sattes på musik och konst där bland annat ett samarbete med Art Concept Store skapades. Som en förlängning av produkten skapades även en egen tidning: WHAT PAPER som teamet är väldigt stolta över. Men på grund av tidsbrist saknades några stora modemärken och detta är grunden till att beslutet att skjuta upp arrangemanget till hösten.

• I år har vi höjt alla delarna i STHLM FASION MARKET, speciellt musik- och konstdelen. På modedelen ville vi gå ifrån fjolårets koncept att ha många återförsäljare som säljer ut sina kläder till att ha modemärkena själva på plats. Detta för att ge ett mer exklusivt utbud och starkare upplevelse för gästerna. Vi har lyckats få med oss några riktigt starka namn men tiden efter förra STHLM FASHION MARKET har inte räckt till och därför saknar vi några stora modemärken som vi ännu inte fått ja ifrån. I och med det väljer vi att avvakta då vi inte vill genomföra ett arrangemang som vi inte kan vara stolta över till hundra procent, förklarar Terron Musgrove och fortsätter: Nu är det bara att köra på med det höga tempot vi haft och med mer tid så kommer detta bli riktigt bra.

Beslutet tog Musgrove & Friends gemensamt med de medverkande aktörerna och enligt Terron Musgrove har stöttningen från alla inblandade varit otrolig. Men även om han nu känner de fattat rätt beslut, var det för honom ett jobbigt beslut att ta.

• Självklart är detta ett väldigt tungt beslut och verkligen en sista utväg. Och det har tagit ett tag att bearbeta detta men vi var oroliga för att arrangemanget inte skulle nå upp till förväntningarna. Musik- och konstdelen är så starka i år så när vi inte riktigt rodde iland med modedelen kände vi att vi inte ville göra något halvdant. Beslutet att avvakta till hösten ger oss möjligheten att utveckla STHLM FASHION MARKET 2.0 till det fantastiska arrangemang det faktiskt har kapacitet att bli, förklarar Terron Musgrove.

Varför arrangemanget inte nått ända fram till målet beror på tidsbrist enligt Terron Musgrove.

• Vi har jobbat dag och natt för att få allt på plats men nu gick det inte riktigt vår väg och då är det bara att acceptera faktum. Nu höjer vi i stället ribban och satsar stenhårt på hösten.

Nu kommer arrangemanget i stället äga rum i månadsskiftet augusti- september och fram tills dess kommer teamet bakom STHLM FASHION MARKET jobba stenhårt för att ge besökarna en fantastisk upplevelse.

För frågor kontakta Terron Musgrove på:
Mail: info@sthlmfashionmarket.se

STHLM FASHION MARKET är en shoppingupplevelse, en mötesplats för mode och kultur. I ett nyskapande modekoncept bjuds publiken på utförsäljning av modemärken samt konst och musikunderhållning. STHLM FASHION MARKET lanserades under 2009 och bakom framgångarna står PR- och produktionsbyrån Musgrove & Friends, med dess grundare Terron Musgrove.