SelfieJobs

SthlmTech. SelfieJobs visar "Sveriges Nya Arbetsförmedling" med funktioner för att lyfta svensk arbetsmarknad.

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2016 07:51 CEST

SelfieJobs apparna innehåller nu funktioner som gör dem till ett fullvärdigt alternativ till att posta upp annonser och CV på Arbetsförmedlingen. I ett läge där arbetsmarknaden är utsatt för stor press kan snabb matchning göra en stor skillnad.10 000 tals jobbsökare och företag använder system redan idag. Se dem på www.selfiejobs.com

-Snabbt. Posta upp en CV/Platsannons på 2 minuter.
-Personligt. Tala in din CV/Annons med bilder och video.
-Nära. Se restiden med kollektivtrafik till jobbet direkt i annonsen genom Google Travel integration. NYTT
-Kostnadsfritt för jobbsökare och företag.

"Efter snart 2 års utveckling och ca 5msek investerat har vi nu ett system som utmanar Arbetsförmedlingen till en bråkdel av kostnaden. Svenska staten kan här se vad som kan uppnås med små medel när innovation får styra säger Martin Tall VD på SelfieJobs.

Fler funktioner i SelfieJobs

-Sveriges första Jobb-bot på Messenger. Prata med din nya Arbetförmedlare direkt i ditt chat program (sök selfiejobs i messenger och säg hej) NYTT
-Stöd för ansökningar på flera Europeiska språk
-Sök jobb i andra länder genom ett svep i kartan.
-Sök jobb med röstsökning.
-Mobilappar för Iphone, Android och Web
-Socialt. SelfieJobs systemet sätter poäng på bra ansökningar NYTT.

"Vid designen av vår marknadsplats har vi fokuserat på vad som verkligen räknas.dvs att kunna visa vad du kan, vem du är och var du är. Målet har varit att ta ned omfattningen på en ansökan från 3 sidor till 10 meningar och därmed öppna upp för ökad snabbhet. Likaså enkelt skall det vara för arbetgivare. En bild, några rader om jobbet och sedan publicera. SelfieJobs tror att denna enkelhet leder till att företagen postar upp avsevärt fler jobb och praktikplatser" avslutar Martin .

Träffa SelfieJobs som utställare på SthlmTech för en demo och intervju. Tel 0701 708090 Martin Tall vd. **

SelfieJobs grundades sommaren 2014 med visionen att synliggöra 100 000 tals nya jobb och jobbsökare genom att kraftigt förenkla matchningsprocessen.  Bolagets slogan är "sök jobbet med en like"   Systemet har byggts för att skala i hela Europa och har backbone från Microsoft Azure och integration med Google och Facebook via API. Mediakontakt Martin Tall martin@selfiejobs.net  Mediabilder finns på www.selfiejobs.com