World Aids Day Galan

Stiftelsen World Aids Day Galan och Hairdressers Against Aids 2013 är stolta samarbetspartners.

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 14:52 CET

Genom L´Oréals internationella välgörenhetsinitiativ Hair Dressers against Aids så har ett långvarigt samarbete med World Aids Day Galan påbörjats.

L´Oréal arrangerar för andra året i rad att ett ”klipp-maraton” på L´Oréal Academy på Drottninggatan 71 C i Stockholm söndagen den 1/12 och det kommer att vara en del av deras internationella välgörenhetsarbete där 1500 frisörer i 37 länder bidrar till olika välgörenhets organisationer och där World Aids Day Galan är den svenska samarbetspartnern.

Detta event är öppet för allmänheten och alla insamlade medel tillfaller stiftelsen

World Aids day Galan.

Kunderna erbjuds ett unikt tillfälle att få en professionell klippning till ett förmånligt pris och samtidigt bidra till ett välgörande ändamål som kan förändra livssituationen för ett stort antal människor.

Frisörer: Robert Preston, Michael Cardell, Jenny Karlsson, Marit Berglöf, Daniel Huynh, Jony Chukro, Rabi Jallo, Juha Niemi och Tony Lundström

Det är en obeskrivlig ära att få möjligheten att arbeta tillsammans med Hairdressers Against Aids mot ett gemensamt mål eftersom jag uppmärksammade deras fantastiska initiativ redan 2012. Alla frisörer som medverkar är konstnärliga proffs inom sitt område och hade jag själv inte varit stationerad på Hamburger Börs från tidig morgon på söndagen 1/12 så hade jag varit den förste att boka en tid, säger Peter Englund, grundare och konstnärlig ledare för World Aids Day Galan.

För mer information gå till L´Oréals sida på Facebook

Mikael Aringsjö