STIGA Sports AB

STIGA Sports Group AB har rekryterat ny VD från BabyBjörn

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2016 10:07 CEST

Andreas Zandrén tar nu över VD-posten efter Håkan Fridh för familjeföretaget STIGA Sports Group AB, en av världens ledande leverantörer av bordtennis produkter och produkter för aktiv fritid. Håkan Fridh som senaste året haft dubbla roller som VD och finanschef kommer nu att fokusera på rollen som finanschef.

Andreas Zandrén, civilingenjör från Stockholm, har de senaste 11 åren jobbat på BabyBjörn AB, varav de senaste åren som vice VD.

– Jag är oerhört glad över förtroendet och utmaningen. STIGA Sports Group AB har haft en fantastisk utveckling och det finns många spännande möjligheter och utmaningar att ta tag i. Fokus kommer vara på att stärka dialogen med slutkonsumenter och att växa internationellt med fortsatt god lönsamhet. Att utnyttja potentialen i digitala media kommer att vara väsentligt för att lyckas med våra ambitioner.

STIGA Sports Group AB som har utvecklats kraftigt senaste åren omsätter idag 387 miljoner SEK och finns representerade i över 100 länder. Idag finns två affärsområden; STIGA Table tennis och STIGA Games. Topprankade bordtennisspelare använder STIGAs produkter och klassikern Snowracer® har sin egen plats i svenska hjärtan. Huvudkontoret är beläget i Eskilstuna och en betydande del av produktionen sker där.

– Vi är glada att hälsa Andreas välkommen till STIGA. Med sin tydliga profil, relevanta erfarenheter och engagerande framtoning, märkte vi snabbt att han var rätt man för jobbet. Andreas framgångsrika tid i familjeföretaget BabyBjörn gör att han besitter avgörande insikter i de speciella utmaningar och den stora potential som finns i bolag med aktiva och starka ägare. Andreas förstår dynamikerna i ett familjeföretag som STIGA, säger Bengt Bandstigen, styrelseordförande i STIGA Sports Group AB.

Andreas Zandrén tillträdde 9:e maj 2016.

Kontakt: andreas.zandren@stigasports.se

STIGA Sports AB säljer bordtennis produkter till mer än 100 länder runt om i världen och är ett av världens ledande varumärken inom bordtennis! STIGA har också en lång historia av fritids produkter och säljer dessa till mer än 30 länder världen över. 1957 var det första STIGA bordshockey spelat ute på marknaden och Stiga Snowracer skapades 1965, sedan dess har miljontals barn och vuxna har haft roligt i snön varje vinter.