ReadSoft

STILL Frankrike väljer ReadSofts nya programvaruversion för elektronisk fakturahantering

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2004 11:15 CEST

STILL Frankrike är en del av den tysk/franska STILL-koncernen, som är ledande inom tillverkning av industritruckar och lyftar. Initialt ska STILL automatisera fakturaprocessen på sitt franska huvudkontor. Efter detta planerar de att installera programvaran även på 17 lokalkontor över hela Frankrike. Den nya versionen av INVOICES innehåller de senaste landvinningarna inom elektronisk fakturahantering och kommer dessutom att kopplas samman med kundens affärssystem från SAP.

STILL-koncernen är en ledande tillverkare av industritruckar och lagerlogistik och finns representerade på 150 orter runt jorden. Koncernen har tillverkningsanläggningar i Frankrike, Tyskland och Brasilien.

Målsättningen för STILLs franska verksamhet var att hitta den bästa tekniska lösningen för att automatisera fakturahanteringen inom sitt affärssystem från SAP. Därtill ville företaget kunna införa elektronisk fakturering samt spara alla fakturor elektroniskt. När STILL jämförde konkurrerande lösningar föll valet på ReadSoft. Den nya versionen av ReadSofts programvara, INVOICES 5-3, hade överlägset bäst förmåga att automatiskt tolka information på fakturor, något som innebär betydande besparingar i hanteringen av inkommande fakturor.

- När vi förstod att programvaran var överlägsen andra leverantörers system i att förstå och tolka information , vilket medför enklare anpassning, ja då var det omöjligt att inte välja ReadSofts produkt. I tillägg till detta fick vi ett attraktivt och webbanpassat attestsystem som gör att helhetslösningen blir mycket lyckad, säger Nicole Vigneron, ansvarig för betalningsprocesser hos STILL i Frankrike.

Den nya versionen av INVOICES är snabbare och mer kraftfull än föregångaren. Programvaran tolkar och förstår inte bara de mest uppenbara fälten på en faktura utan läser hela fakturan, inklusive detaljerade artikelrader.

- STILLs val av vår teknologi visar åter att vår lösning för elektronisk fakturahantering dominerar marknaden. Under de senaste sju åren har vi burit ledartröjan inom segmentet och vi fokuserar hela tiden på att erbjuda ännu större affärsnytta till såväl befintliga som nya INVOICES-kunder. Vår starka ställning på den europeiska marknaden kommer att vara till gagn den dag då STILL-koncernen vill rulla ut arbetssättet även till andra dotterbolag, säger ReadSofts VD och koncernchef Jan Andersson.

Vad är ReadSoft INVOICES?
INVOICES används för automatisk ankomstregistrering av leverantörsfakturor. Programvaran fångar och tolkar information som avsändare, fakturanummer och kostnad på fakturan samtidigt som den stämmer av uppgifter mot data i kundens affärssystem.

------------------------------------------- För mer information kontakta: ----------------------------------------------------
ReadSoft AB
Jan Andersson, VD/koncernchef
Tel: 0708 – 37 66 00 eller
Olof Engvall, Informationschef
Tel: 0708 – 37 66 70
E-post: olof.engvall@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för automatisk dokumenthantering. Företaget utvecklar och marknadsför en komplett programvaruplattform för automatisk dokumenthantering under namnet ReadSoft DOCUMENTS. Visionen är att befria företag världen över från manuell hantering av dokument. Sedan starten 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med elva dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika och Australien samt ett stort antal lokala och globala samarbetspartners. Huvudkontoret finns i Helsingborg och koncernens huvudenhet för forskning och utveckling finns i Stockholm. ReadSoft är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista.