Sefina Pantbank

Stilla nyfikenheten – värdera dina skatter hos Sefina på Antikmässan

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2013 08:52 CET

Sefina Svensk Pantbelåning är tillbaka på Antikmässan och bjuder in alla som har någon klenod som ligger och dammar att komma in för en kostnadsfri värdering. Kom och ta reda på vad dina ägodelar är värda!

Den 14-17 februari vallfärdar vintage- kuriosa- och antikvitetsintresserade från hela landet till Antikmässan i Älvsjö. Sefina upprepar fjolårets succé och ställer upp en monter även i år.

−Vi intresserar oss för alla de prylar som folk har på vinden eller i byrålådorna hemma och kanske
inte vet värdet på. Antikmässan är en av våra absoluta höjdpunkter – då är vi omgivna av likasinnade och många söker upp oss för att stilla nyfikenheten och se om de sitter på en förmögenhet,
säger Nina Brydolf, marknadsanasvarig Sefina Svensk Pantbelåning.

Allt fler upptäcker fördelarna med pantbanken där du enkelt lånar av dig själv utan att riskera din
privatekonomi.Sefina Svensk Pantbelåning har värderat ägodelar sedan 1884. Våra experter värderar smycken, klockor och andra klenoder kostnadsfritt på Antikmässan i monter C12:50 där du även kan fynda bland vårt särskilt utvalda utbud. I år har du även möjlighet att vinna en diamant.

På plats berättar Sefina gärna mer om verksamheten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nina Brydolf, marknadsansvarig
mail: nina.brydolf@sefina.se
tel: 0702-656 107

Sefina Svensk Pantbelåning är Nordens största pantbankskedja, grundad 1884 av Oscar Swartling. Sefina erbjuder lån med värdesaker som säkerhet till privatpersoner över 18 år och ingår idag i Sefinakoncernen. Under det brutna räkenskapsåret 2010-2011 uppgick omsättningen till drygt 250 miljoner kronor och företaget har ca 90 anställda och 23 kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Södertälje, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Gävle, Jönköping och Borås. Huvudkontoret finns i Stockholm. I Sefinakoncernen ingår även Helsingfors Pantbank (Helsingin Pantti) som har 13 kontor i Finland. Sedan december 2010 ägs Sefinakoncernen av Dollar Financial Group, (http://www.dfg.com) noterat på Nasdaqbörsen i USA. För ytterligare information se www.sefina.se.