Stille AB

Stille tecknar distributionsavtal med amerikanska Inrad, Inc.

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2004 13:32 CEST

Stille AB (publ), noterat på NGM-listan, har tecknat ett distributionsavtal med Inrad, Inc. USA. Samarbetet innebär att Inrad får rätt att marknadsföra, sälja och distribuera Stilles instrument till kunder inom sjukvårdssektorn på den amerikanska marknaden.

Avtalet avser produkterna inom Stilles verksamhetsområde Instrument. Stille har utvecklat, tillverkat och marknadsfört högkvalitativa kirurgiska instrument sedan 1841. Stille kombinerar traditionellt hantverk av instrumenten med kontinuerlig innovation i fabriken i Eskilstuna. Stilles instrument tillverkas med precision, har en unik design samt är kända för att ge kirurgen en unik "Stillekänsla". Stille erbjuder en bred produktlinje av instrument för öppen kirurgi med ett starkt sortiment för plastik och kärl/thoraxkirurgi.

Stille och Inrad inleder det nya samarbetet med att tillsammans närvara på ASPS – mässan (American Society for Plastic Surgery) i Philadelphia 10 – 13 oktober. Mässan är den största i sitt slag inom plastikkirurgi och täcker såväl kosmetisk- som rekonstruktiv plastikkirurgi.

– Vi är mycket nöjda med att Inrad blir vår nya distributör på den amerikanska marknaden. Genom Inrad får vi större försäljningsresurser och bättre bearbetning av den viktiga marknaden, säger Claes Stenlander, VD för Stille.

Inrad, Inc., baserat i Kentwood, Michigan USA, är distributör av medicintekniska produkter över hela USA.

– Vi är mycket stolta över att få representera Stille, marknadsledaren inom kvalitativa kirurgiska instrument. Stille har tidigare enbart bearbetat segmentet plastikkirurgi på vår marknad, nu tillför vi även segmenten inom hjärt- och kärlkirurgi, säger Steve Field, VD för Inrad.

För ytterligare information:
Claes Stenlander, VD, Stille, tel. 08-588 580 00 eller 016-15 31 00 alt. mobil. 0730-333810

Besök även www.stille.se

Stille AB är ett svenskt medicintekniskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför kirurgiska instrument samt undersöknings- och genomlysningsbord. Stille AB grundades 1841 med fokus att utveckla innovativa produkter med hög precision och kvalitet. Stille AB har 57 medarbetare med kontor i Solna, Eskilstuna och Dallas/USA och är noterat på NGM-listan.