Stille AB

Stille tecknar distributionsavtal med GE Medical Systems

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2006 13:38 CET

Stille AB (publ), noterat på Nya Marknaden, har tecknat ett distributionsavtal med GE Medical Systems avseende marknadsföring och försäljning på världsmarknaden av
bordet ImagiQ. GE Medical Systems marknadsför och säljer sedan tidigare Stilles bord på den nordamerikanska marknaden.

Stille AB offentliggjorde nyligen bokslutskommunikén för 2005. Stille gjorde en turn around och uppvisade vinst för helåret. Verksamhetsområdet Bord uppvisade en betydande omsättningstillväxt på framför allt den nordamerikanska marknaden. Genom det nya distributionsavtalet ser Stille ökade möjligheter för försäljningsökningar på den viktiga europeiska marknaden.

ImagiQ är ett helt genomlysningsbart och i alla lägen ställbart operationsbord. Bordet är utvecklat för olika områden inom kirurgi, företrädelsevis där det används en så kallad C-arm, röntgenutrustning för genomlysning. ImagiQ ger kirurgen utmärkt visualitet och större tillförlitlighet vid operationer.

– Vi välkomnar det nya och kompletterande distributionsavtalet. GE är ett av världens främsta företag inom medicinteknik och vi fram emot vårt utökade samarbete. Avtalet ligger i linje med våra intensifierade säljinsatser inom våra verksamhetsområden, säger Claes Stenlander, VD för Stille.

För ytterligare information:

Claes Stenlander, VD, Stille, tel. 08-588 580 00 alt. mobil. 0730-333810

Besök även www.stille.se

Stilles AB är ett svenskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför medicintekniska produkter. Stille AB grundades 1841 och har 50 medarbetare med kontor i Solna och Eskilstuna. Stille AB är noterat på Nya Marknaden.