Tylö

Stilrent hemmaspa för det lilla badrummet.

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2010 13:47 CEST

Inom en minimal yta på mindre än 1,3 kvm har Tylö skapat en hemmaspa-lösning för hörnmontage som innehåller både ett avkopplande ångbad och en vanlig hederlig dusch. En riktig hemma-spa-revolution som får plats till och med i ett litet badrum. Ångbadet är en mildare upplevelse. Här ­inne kommer luftfuktigheten upp i 100 %, å andra sidan hamnar temperaturen bara på 40–45°C, vilket inbjuder till långa avkopplande sittningar.

Tylö ångdusch i110/c bygger på samma unika profilsystem som övriga ångduschar i Tylös Impression-serie och är tillverkad helt i aluminium, glas och högblank akryl.

Ångduschen har de sparsamma måtten 1125 x 1125 mm och levereras inklusive sittpall. Utvändig höjd 2100 mm.

Den vackra vita pallen är av formpressat högtryckslaminat och visar prov på extremt god form. Varenda detalj har en designfinish som är väl genomtänkt och vacker att titta på. Här finns heller inga onödiga skrymslen eller smutsfällor, vilket underlättar rengöring.

Tylö AB  har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.