Universal Music Sweden

Sting släpper nytt album "The Last Ship" den 25 september

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 10:46 CEST

Sting är en artist som aldrig skyggat för nya, spännande utmaningar.
I september släpps nya albumet ”The Last Ship” med material av den egensinnige sångaren, låtskrivaren och multiinstrumentalisten.

Albumet har inspirerats av Stings kommande pjäs med samma namn som går upp på Broadway i New York nästa år. ”The Last Ship” bygger på Stings egna minnen från barndomen nära skeppsvarvet Swan Hunters i Wallsend och handlar om hur hela den en gång så ståtliga och livsviktiga varvsindustrin i Newcastle-regionen dog ut på 1980-talet.

”The Last Ship” släpps i två varianter: CD eller LP med tolv spår, samt en dubbel-CD med ytterligare fem spår.