Malmö SymfoniOrkester, MSO

Stipendier till MSO-musiker

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2006 17:17 CET

Stipendier till MSO-musiker

Malmö SymfoniOrkesters Vänner, MSOV, delar i samband med konserten i Malmö Konserthus ikväll ut föreningens stipendier för år 2006 till musiker i Malmö SymfoniOrkester. Detta görs en gång om året för att stödja orkestermedlemmarnas studier (studiestipendier) eller för att hedra enskilda musiker för t ex lång och trogen tjänst eller av någon annan anledning som MSOVs styrelse vill uppmärksamma (nomineringsstipendier). De senare stipendierna får användas till vad som helst, men gärna till något som har med yrket eller musik att göra. Stipendierna, i år sammanlagt 110.000 kr, överräcks av MSOVs ordförande musikdirektör Sven Inge Frisk.

FÖLJANDE STIPENDIER DELAS UT

Studiestipendier till enskilda musiker
Carl Johan Stjernström, basklarinett 15.000 kr
Einar Öhman, horn 15.000 kr