Malmö SymfoniOrkester, MSO

Stipendier till MSO-musiker

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2011 08:44 CET

I samband med kvällens torsdagskonsert i Malmö Konserthus delade Malmö SymfoniOrkesters Vänner (MSOV) ut sina årliga stipendier till musiker i Malmö SymfoniOrkester. Detta för att stödja orkestermedlemmarnas studier (studiestipendium) och för att hedra enskilda musiker för t ex lång och trogen tjänst eller av någon annan anledning som MSOV vill uppmärksamma (nomineringsstipendium). Stipendierna, sammanlagt 100.000 kr, överräcktes av MSOVs ordförande, musikdirektör Sven Inge Frisk.

MOTTAGARE AV 2011 ÅRS STIPENDIER

Studiestipendier till enskilda musiker

Samuli Örnströmer, cello 20.000 kr
Kristoffer Bröte, tuba 20.000 kr