Civilförsvarsförbundet

Stipendium till eldsjäl i Härryda

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 16:15 CEST

Lennart Palm från Härryda har tilldelats Langenskiöldska stipendiet på 10000 kr. Stipendiet delades ut vid en stor ide- och inspirationskonferens som Civilförsvarsförbundet genomförde nyligen. Lennart Palm är ordförande i Härryda civilförsvarsförening.

- Lennart Palm är mycket engagerad i sin civilförsvarsförenings och Civilförsvarförbundets verksamhet och ägnar en stor del av sin fritid till att utveckla föreningens verksamhet. Han ordnar och genomför intressanta evenemang, både för härrydaföreningens medlemmar och i samarbete med medlemmar i andra civilförsvarsföreningar i Västra Götaland, säger Anders M Johansson, generalsekreterare för Civilförsvarsförbundet.

- Lennart Palm bidrar på ett utomordentligt sätt till att göra Civilförsvarsförbundets verksamhet känd, fortsätter Anders M Johansson.

Civilförsvarsförbundet, som arbetat med svenska folkets trygghet och säkerhet i över 70 år, har 23000 medlemmar i 230 lokalföreningar runt om i Sverige. Verksamheten är inriktad på att förebygga och förhindra olyckor i vardagen, att öka människors förmåga att klara utsatta situationer och att bidra till en förbättrad krishantering.

Stipendiet delas ut till en eller flera personer som på ett särskilt förtjänstfullt sätt bidragit till att Civilförsvarsförbundet är en organisation i samklang med sin egen tid.

För ytterligare information kontakta:Gunilla Ekholm, informationschef, Civilförsvarsförbundet