Index Estate

Stjärnmäklare rekryteras av fastighetsbolag

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2006 10:59 CEST

Fastighetsbolaget Index Estate rekryterar Notars Robert Taflin till VD posten. Taflins uppgift blir att förstärka bolagets varumärke och att utveckla fastighetsportföljen genom att skapa starka varumärken kring innehaven.

Fastighetsbolaget Index Estate har varit verksamma inom kommersiella fastigheter och utveckling av byggrätter sedan 1998. Nu ska man bli bättre på att förädla värdet på beståndet genom varumärkesvård och marknadsföring. Första steget är att rekrytera Notars Robert Taflin till VD-posten.

- Fastighetsbranschen handlar idag i hög utsträckning om kommunikation och paketering säger Index Estates arbetande styrelseordförande Fredrik Alama, här ligger mäklarna långt fram och vi har imponerats av det arbete som Robert Taflin har gjort för Notar.

Index Estates fastigheter har ett marknadsvärde på 1.5 miljarder kronor jämt fördelat mellan kommersiella fastigheter och bostäder. Projektutvecklingsportföljen har ett färdigutvecklat värde på 4 miljarder kronor.

- Med rätt marknadsföring och ett varumärkesperspektiv kan man öka attraktiviteten i en fastighet avsevärt, hävdar Robert Taflin.

Bolaget har nyligen förvärvat en större fastighet vid Hornsberg på Kungsholmen. Här ska man bygga 600 moderna bostadsrätter nära Mälaren.

– Vårt Kungsholmsprojekt blir med stor sannolikhet ett av Stockholms innerstads största bostadsprojekt under 2006/2007 och jag ser verkligen fram emot att börja försäljningen. Det är naturligtvis ett drömprojekt, men även sådana kräver en genomtänkt strategi och rätt marknadsföring, säger Robert Taflin.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Alama, styrelseordförande 08-457 04 93, fredrik.alama@indexestate.com
Robert Taflin, VD 08-457 04 91, robert.taflin@indexestate.com