Åre 2007 AB

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2006 16:00 CET

Åre 12 mars 2006

4 dagar kvar…

Giganternas kamp, rafflande dueller och medaljörerna från OS i Turin.
De alpina stjärnorna anländer idag söndagen den 12 mars och kommer att förgylla Åre by med idrottslig glans. Inledningsvis börjar damerna och herrarna i fartgrenarna och det nya damstörtloppet kommer att recenseras av de erfarna atleterna. Janica Kostelic versus Anja Pärson, Norska legenden Kjetil Andre Aamodt och rafflande dueller mellan ”Herminator” Hermann Maier och ”Alpina Playboyen” Bode Miller.

En del av tävlingarna kommer att vara direkt avgörande för slutställningen i den totala världscupen. För många av de alpina åkarna är det också ett ypperligt tillfälle att tävla i de backar där alpina världsmästerskapen 2007 går av stapeln.

”De svenska åkarna kommer garanterat att vara stolta över de nya backarna och det målområde som fått stående ovationer från FIS granskningsinspektion” säger Anders Sundqvist, Sportchef Åre 2007 AB.

För samtliga åkare är detta en final på säsongen. Det kan också vara en sista tävling för de som beslutat sig att avsluta sin alpina karriär. För många yngre åkare är det också början på en skidkarriär och det första mötet med Åres backar.

De alpina stjärnorna kommer att bjudas på fina tävlingar och kringarrangemang, som ger samtliga ett värdigt avslut på säsongen.

”Alla nationer tycker att det är kul att tävla i Åre, det är något man sett fram emot under säsongen, att finalen skall gå här” säger Anna Ottosson, nybliven OS-medaljör i storslalom.

För ytterligare information kontakta:

Anders Sundqvist, Sportchef 070-559 2007
Titti Rodling, Informationsansvarig 070-339 2007