Lingman & Co

Stjärnskott inleder samarbete med Världens Barn

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2013 16:31 CET

Artisttävlingen Stjärnskott kommer under sommaren 2014 att arrangeras för 29:e året runt om i hela landet, turnén som kommer bestå av 20 deltävlingar runt om på landets sommarfestivaler samt i olika stadskärnor med stor final i September, turnén kommer även gästas av en rad kända och aktuella gästartister. Tävlingen som arrangeras av Lingman & Co har under alla år varit en stor plantskola till att hitta och fostra nya artister, listan är lång på idag etablerade artister som börjat eller kommit fram genom dessa tävlingar och några exempel är Robin Stjernberg, Molly Sandén, Hilda Stenmalm, Lisa Nilsson, Andreas Lundstedt, Jessica Andersson, Amy Diamond m.fl.

Tidningen Julia har under många år varit en huvudpartner för Stjärnskott och under 2014 får vi nu fint sällskap av Världens Barn, som tillsammans med Stjärnskott och dess partners kommer att genomföra en stor kampanj under sommaren i syfte att samla in pengar till barn runt om i världen som lever under svåra förhållanden.”Vi är oerhört stolta och glada över att få inleda detta mycket spännande samarbete med Världens Barn. Stjärnskott är en institution som brinner av talang och nya blivande artister och på detta sätt kan unga friska, välmående och starka barn hjälpa andra barn ute i världen till en bättre situation samt att uppfylla sina drömmar.” säger Tomas Lingman på Lingman & Co.

Vi är mycket glada att Lingman & Co. engagerar sig i våra frågor för barns rättigheter och vill göra insatser för Världens Barn” , säger Zoja Rexhaj, på Världens Barn.
”Ett samarbete med Lingman o Co skapar kunskap och förståelse för vårt arbete och engagemang  hos våra unga musikintresserade i Sverige och på så sätt kan även barn hjälpa andra barn att skapa en värdig framtid och göra en insats för dem som behöver det allra mest.”

Stjärnskott 2014 presenteras av Lingman & Co tillsammans med Tidningen Julia och Världens Barn och är klassisk artisttävling för barn och ungdomar upp till 16 år (födda 1998 eller senare).

Lingman & Co. har i snart 30 år varit verksamma som produktionsbolag inom nöjes-och eventbranschen.

Vi erbjuder själva eller tillsammans med några av våra fasta samarbetspartners kompletta lösningar på fester, turnéer och events med allt från inbjudningar, catering, Lokaler, underhållning, artister, scener, ljud, ljus och trycksaker. Vår inriktning har hela tiden varit bred och folklig och Företaget kan delas upp i följande verksamhetsområden: Köpcentrum, Artisttävlingar, Företagsevent, Skivsigneringar och Modeshower.