Una promotion

Stjärntenoren Rickard Söderberg sjunger på gatan vid invigningen av Art Break

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 12:20 CEST

Företaget JCDecaux lanserar Art Break, en innovativ kultursatsning som hjälper kommunerna att satsa på kultursektorn. Art Break är precis vad det betyder - ta en paus för en fantastisk konstupplevelse i din vardag. För JCDecaux betyder det att Södergatan i Malmö tar en paus från att sprida reklambudskap till att synliggöra olika kreatörer, artister, konstnärer i kultursatsningar under september och oktober, och från och med den 23 september är alla Malmöbor och andra välkomna till en pulserande utställning på Södergatan.

Art Break invigs av Carina Nilsson, kommunalråd Kultur & Fritid, Gunnar Eriksson, Stadsträdgårdsmästare på Gatukontoret samt Marcus Odlestid, Malmö Citysamverkan. Fyra sångare från Malmö Opera & Teater bjuder på Opera Happening.
- Det känns urspännande att flytta operan från scenen ut på gatan. Att sedan låta inramningen vara kommersiella ytor som kläs i konst lät nästan för bra för att vara sant när jag hörde det första gången. Men det är sant, och jag kan knappt bärga mig tills jag får komma dit och sjunga för allt jag är värd säger tenoren Rickard Söderberg.

Mer information om Art Break: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/jcdecaux/pressrelease/view/art-break-en-innovativ-kultursatsning-fraan-jcdecaux-foerst-ut-malmoe-stad-473573

Presskontakt för JCDecaux Sverige AB:  Kommunikationschef Carina Herly 070-5580566 , carina.herly@jcdecaux.se

Om Rickard Söderberg: www.rickardsoderberg.se