Stockaboo AB

Stockaboo ingår avtal med Cision!

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2017 12:19 CET

Kurspåverkande nyheter och rapporter distribuerade genom Cision nu tillgängliga hos Stockaboo! Kurspåverkande information som distribuerats av noterade bolag genom Cision, Sveriges marknadsledande distributör av nyheter från börsbolag, finns nu i Stockaboos diskussionstjänst för aktier och finans.

Information såsom pressmeddelanden, delårsrapporter och bokslutskommunikéer kommer att publiceras i respektive bolags diskussionsrum på Stockaboo. När detta sker får användarna omedelbart en notis till sin mobila enhet eller i webbtjänsten.

– Vi fortsätter att utveckla Stockaboo och får genom vårt avtal med Cision ett väldigt bra komplement till vårt tidigare ingångna avtal med Finwire. Vi har nu utöver nyheter också pressmeddelanden direkt i de aktiekanaler där diskussionerna sker, säger Mathias Johansson, VD i Stockaboo.

För mer information, kontakta Mathias Johansson, VD i Stockaboo.

e-mail: info@stockaboo.com

telefon: 0700-19 77 60

Pressmeddelandet finns att ladda ned som .doc och .pdf tillsammans med våra logotyper i olika format på http://www.stockaboo.com/presskit/

Om Stockaboo:

Stockaboo är en kostnadsfri tjänst för aktie- och finansdiskussioner i realtid. Varje aktie på den svenska marknaden har sitt eget diskussionsrum och det finns även möjlighet att diskutera till exempel index, valutor, råvaror eller grundläggande frågor angående finanshandel.

Om Cision:

Cision är en globalt ledande aktör inom affärsdriven informationshantering (media intelligence) och levererar ett komplett arbetsflöde för professionella IR- och PR-kommunikatörer. Cisions lösningar inkluderar också marknadsledande medieteknologiska lösningar såsom PR Newswire, Gorkana, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) och iContact. Med huvudkontor i Chicago, hjälper Cision över 100 000 kunder i 170 olika länder på 40 olika språk runt hela världen och har kontor i Nordamerika, Europa, Mellanöstern, Asien, Latinamerika och Australien. För mer information, besök www.cision.se eller följ @CisionSverige på Twitter.