Stockholm Corporate Finance AB

STOCKHOLM CORPORATE FINANCE KAPITALMARKNADSDAG BLEV EN STOR SUCCÉ

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 10:52 CEST

Intresset för kapitalmarknadsdagen den 31 augusti var rekordstort och antalet åhörare uppgick till drygt 220 personer. Utfallet och responsen överträffade rejält våra från början högt ställda förväntningar.

SCFs VD Peter Enström inledde med att informera bl a om att de närvarande bolagen utgör en viktig del av det framtida svenska näringslivet. SCF har under de senaste fem åren genomfört ett drygt 50-tal transaktioner. För mer information om genomförda affärer se www.stockholmcorp.se.

Moderator under dagens var Pontus Herin från Veckans Affärer. Dagen avslutades med att entreprenören Erik Paulsson frågades ut av journalisten Torbjörn Isacson från E24.

Om Du inte hade möjlighet att närvara eller vill se presentationen en gång till kan Du via en länk från vår hemsida se alla företagens presentationer från din dator. Gå in på vår hemsida www.stockholmcorp.se och klicka Dig vidare.

De bolag som presenterade sig var; Artimplant, Axlon, Consilium, Drillcon, Fortnox, Gexco/Sotkamo Silver, Invisio, Karo Bio, Kopylovskoye, LinkMed, Medcap, Nordic Service Partner, Oasmia, Orexo, Paynova, Precomp Solutions och Seanet.

Nästa kapitalmarknadsdag är planerad till mars 2011. Ditt företag kan redan nu anmäla intresse av att vara med på info@stockholmcorp.se.

Stockholm den 1 september

För mer information kontakta:

Peter Enström, Verkställande direktör,
tel 08 440 56 47.
peter.enstrom@stockholmcorp.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Stockholm Corporate Finance Pressrelease 2010-09-01.pdf

Om Stockholm Corporate Finance
Stockholm Corporate Finance är ett värdepappersföretag som står under Finansinspektionens tillsyn, och erbjuder tjänster inom kvalificerad företagsrådgivning och kapitalanskaffning till företrädesvis marknadsnoterade bolag och dess ägare. Våra investeringskunder är institutioner, kapitalförvaltare samt förmögna privatpersoner. www.stockholmcorp.se