Svenska Moderådet AB

STOCKHOLM FASHION WEEK 12-18 FEBRUARI

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2007 08:44 CET

Programmet för Stockholm Fashion Week samlar modevisningar, mässor, handelsplatser och andra events runt om på stan.

Aktiviteter med fokus på nyheter säsongen höst/vinter 07-08.

De största handelsplatserna under februari 2007 blir Stockholm Modecenter, som bjuder in till nya lokaler i Järla Sjö, Stockholmsmässan Älvsjö med nya modemässan ”Style at Sthlm” och de parallella mässorna ”Nordic Shoe & Bag Fair” samt ”Rookies & Players”. Därutöver finns också ”Bomullsbörsen”, som kommer att husera på Street vid Hornstull och mässan ”+46 Trade” på Kungsholmen.

Också i centrala Stockholm håller många designer och företag enskilda modevisningar, arrangerar utstäl-lningar och events. En del av dessa är även öppna för allmänheten.

Ackreditering till mässor sker genom direktkontakt med respektive nässa. För enskilda modevisningar krävs personlig inbjudan. Journalister kan ta del av program med specifika programpunkter och tider.

För mer information kontakta koordinator Helena Mellström,
08-411 17 44, 0702-622 627, helena.mellstrom@moderadet.se.

Datum för kommande modeveckor finns på Svenska Moderådets hemsida, läs mer under ”Modeveckor” (www.moderadet.se).

Läs mer i bifogad fil.