360-IT Sverige AB

Stockholm har fått ett nytt exklusivt hotell, och 360-IT en ny kund

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2012 10:58 CEST

Nuhar även Stockholm ett hotell för de som helst inte vill bo på hotell. Den 8 maj  2012 öppnade Ett Hem i Stockholm, ett unikt hotell.

Nya hotellet Ett Hem öppnar vid Balders Hage i Lärkstan. Det är är en vackert inredd villa från förra sekelskiftet. Här finns endast tolv rum, allamed sin egen känsla och prägel. Att bo här, är som att vara gäst hos en kär vän. Man blir omhändertagen och ompysslad med största omsorg.

Huset byggdes år 1910 som ett ståndsmässigt hem för Regeringsrådet Herman Palmgren och hans hustru Anna. Fru Palmgren vurmade för allt som är vackert, och hon var särskilt förtjust i den ljusets estetik vi förknippar med Karin och Carl Larsson.

Villan på Sköldungagatan fylldes med konst, vackra möbler och föremål. Här idkades ett rikt och intensivt umgängesliv. När Jeanette Mix bestämde sig för att lansera Ett Hem, ville hon återskapa det liv och den miljö som tidigare präglade huset. Att låta den vackra villan fortsätta berätta sin historia.

Huset fylldes åter med konst och antikviteter, utsökta textilier och möbler. För den kreativa ledningen av arbetet med att skapa Ett Hem står den internationellt erkände designern Ilse Crawford och Studioilse i London. De välmeriterade svenska arkitekterna Anders Landström och Ulf Nordfjell har stått för det arkitektoniska och utformningen av trädgården.

Jeanette Mix har i många år drömt om att få skapa något unikt i Stockholm. ”Som ung jobbade jag inom hotell och restaurang”, berättar hon, ”och det är med stor, stor glädje och entusiasm som jag tar mig an den här utmaningen. Att få lansera och driva ett litet exklusivt hotell, av ett slag vi aldrig tidigare upplevt i Stockholm”.

Ett Hem vänder sig till välbemedlade resenärer. De som vill ha det bästa, men är trötta på stora opersonliga lyxhotell. Som uppskattar konst och litteratur, musik och mode. Inredning. Flera av gästerna värnar om sin integritet, och kräver absolut diskretion.

Ett Hem är inget lyxhotell, men det erbjuder likafullt den största lyxen som finns: personlig omsorg, skönhet och harmoni. Och friheten att få känna sig som hemma.

360 IT Sverige AB är ett konsultbolag som tar hela eller delar av ansvaret för kunders IT miljö, inklusive licenshantering, hårdvara och support till användarna, alltid till ett fast pris per månad. Våra kunder finns i Stockholms, och varje kund får en "egen" kontaktperson som ansvarar för alla frågor och uppgifter. Engagemang och kompetens är viktiga ledord för oss i allt arbete med våra kunder. Vi genomför också virutaliserings- och säkerhetsprojekt inom ramen för vårt fastpriskoncept. Våra kunder vill SÄNKA sina IT kostnader, och vi vet HUR vi kan göra det.