Mia Annell Consulting

Stockholm Ice slår ett slag för kvinnohjärtat

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 10:58 CET

Stockholm Ice är en årlig konståkningsshow som sätts upp av Svenska Konståkningsförbundet och Stockholm Globe Arenas. Den 9 april kommer världsmästare att visa konståkning av yppersta världsklass för publiken. Självklart kommer även vår svenska supertalang Viktoria Helgesson att delta.

Utöver sin framgångsrika karriär inom konståkning är Viktoria Helgesson även engagerad i kvinno- och hälsofrågor. Förra året blev hon den första idrottaren att utses till ambassadör för 1,6 & 2,6 miljonerklubben.

- Det känns fantastiskt kul att få vara ambassadör för 1,6 & 2,6 miljonerklubben, eftersom de arbetar med så viktiga frågor som kvinnors hälsa. Hälsa är en livsstil för mig och innebär att tänka på kost, motion och återhämtning. Det är förstås oerhört viktigt för mig i min idrott att jag håller mig frisk och mår bra, säger Viktoria om sitt uppdrag.

Stockholm Ice och Woman in Red

Viktoria insats för kvinnors hälsa har lett till att även Stockholm Ice engagerar sig i frågan. En del av biljettintäkterna kommer därför att skänkas till Woman in Red, 1,6 & 2,6 miljonerklubbens kampanj som handlar om att rädda kvinnohjärtan. Alexandra Charles, ordförande för klubben, kommer att delta för att berätta om kampanjen.

- Hjärt- och kärlsjukdomar är den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor över 45 år och trots detta vet vi för lite om kvinnohjärtat. Därför behövs Woman in Red för att sprida kunskap om vad man själv kan göra för sin hjärthälsa och samla in pengar till forskningen kring kvinnors hjärtan, menar Alexandra Charles.

För mer information och biljetter:

www.stockholmice.se

För intervjuförfrågningar och mer information vänligen kontakta:

Mia Annell, PR Stockholm Ice

Email: info@miaannell.com

Alexandra Charles, ordförande 1,6 & 2,6 miljonerklubben

Tel: 0708–28 09 11

E-mail: alexandra.charles@telia.com

Om 1,6 & 2,6 miljonerklubben

1,6 & 2,6 miljonerklubben arbetar för bästa möjliga livskvalitet och hälsa för alla kvinnor.

1,6 & 2,6 miljonerklubben är en ideell förening, bildad 1998 och idag en av Sveriges största kvinnoföreningar. Föreningen arbetar för att det kvinnliga perspektivet ska finnas med inom alla områden i samhället. 1,6 miljonerklubben fokuserar på den mogna kvinnan och 2,6 miljonerklubben sätter ljus på yngre kvinnors situation. För mer information: www.1.6miljonerklubben.com.

Om Mia Annell Consulting

Mia Annell Consulting erbjuder ett flertal olika tjänster inom marknadsföring, PR, projektledning och event. Med många års erfarenhet och ett brett kontaktnät inom media och nöjesbranschen kan vi hjälpa dig och ditt företag att lyckas med lanseringar, PR strategier och marknadsföringsstrategier. Vi har genom åren bland annat jobbat med stora internationella artister som Andrea Bocelli, Metallica, Kanye West, Ronan Keating och många fler.

www.miaannell.com