FoKo Art To Go / Annidelin AB

Stockholm - in the mood for art 14-24 november

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 10:48 CET

En konstfest mitt i city. Original i alla tekniker och format
för alla plånböcker.

Mellan den 14-24 november pågår FoKo Art To Go i Mood Stockholm. Ett 80-tal konstnärer ställer ut och säljer sina verk i alla tekniker och stilar. Totalt rör det sig om cirka 600 verk från 500 kronor upp till pristaket 16 000 kronor. FoKo är som alltid okomplicerat och enkelt. Här kan besökaren ställa frågor om konst, tekniker och konstköparna tar med sitt konstverk hem direkt - art to go. Ett sålt verk ersätts snabbt med ett nytt och på så vis förändras ständigt utställningen, vilket är till fördel både för publik och konstnärer.

Nyheter i höst
är en elevhörna med konst av talanger från gymnasieskolorna Viktor Rydberg Jarlaplan och Södra Latins bildestetiska program. Eleverna ställer ut fria verk, samt en serie stockholmstolkningar. Intäkterna från försäljningen av elevverken går oavkortat till eleverna. Att kunna ge plats åt riktigt ung konst, som vanligtvis aldrig får frågan, är något som FoKo strävat efter, så nu är det dags.

En värld fri från våld!
Efter ett antal års frånvaro med fullt fokus på andra länders behov av relevant icke- våldsutbildning, återvänder Non-Violence projektet till Sverige. I samarbete med pågående FoKo utställning ställer man ut The Non Violence skulpturer i Mood Stockholm dekorerade av artister som Meja, Dregen, filmregissör Jonas Åkerlund, samt modskapare Jonny Johansson m fl. FoKo elevhörnan har fått uppdraget att ta fram skisser på ”The Non Violence revolvrar” som ingår i en tävling där publiken röstar fram sina favoriter, en för respektive skola. De ”vinnande” bidragen överförs därefter på två odekorerade revolvrar storlek 1x1 m.

FoKo öppettider i Mood Stockholm; vardagar 10-20, lördag 10-18, söndag 11-18
Adress: Jakobsgatan 15. Mood Stockholm, plan 3
Fri entré www.fo-ko.se

För mer information kontakta;
FoKo Art To Go: Caroline Asplund tel. 070 551 58 35
caroline@fo-ko.se
Mood Stockholm: Mikael Johansson tel. 072 514 50 64
mikael.johansson@amffastigheter.se www.moodstockholm.se
Non Violence Project: Therese Engström, tel. 0737 852 862
therese@nonviolence.com, www.nonviolence.com

Konst är kraft!
Med den föresatsen skapar vi med FoKo sedan 2007 kraftfulla möten
mellan ännu inte etablerade konst och en konstintresserade publik.
Art To Go är vår återkommande supermarket för originalkonst, KonstPaus låter
företag utnyttja konstens kraft för sitt varumärke och Graphics är reproduktioner
i begränsade serier av originalverk.