Superior Group International

Stockholm och Göteborg gör upp i Scandinavium två gånger om

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2013 20:44 CET

Förutom derbyn är det nog Stockholm vs. Göteborg som skapar extremt känslosamma matcher för Stockholmare och Göteborgare, där man alltid står upp för sin stad. Nu för första gången någonsin kommer vi att kunna uppleva vilken stad som verkligen är den absolut tuffaste i två stenhårda kamper, MMA och Hockey. Lördagen den 23 november kliver två av Europas främsta fighters in i världens största MMAbur för att göra upp. AIK fanet David Bielkheden från Stockholm som är en pionjär inom svensk MMA och var den förste svensken i Pride FC och delad förstaplats i UFC, kommer ställas mot Frölunda fanet, Frölundabon och Göteborgs just nu populäraste fighter Besam Yousef som nyligen blivit släppt från sitt kontrakt med UFC. Det här är en match av hög internationell nivå som dessutom har många olika betydelser för svensk MMA då den kommer att innehålla mycket hjärta då båda fighters även slåss för sitt lag och sin stad.

Veckan efter kommer det att smälla ordentligt på isen i Scandinavium då Frölunda Indians tar sig an AIK i en mycket prestigefull ishockeymatch, och pressen kommer att ligga på det laget som förlorade sin MMA match på Superior Challenge 9.

Babak Aghavali, VD Superior Group International:

Vi har etablerat ett unikt samarbete med Frölunda Indians som aldrig tidigare gjorts mellan en MMA och Ishockey organisation. När vi tog fram Fightpaketet innehållande biljetter till både Superior Challenge 9 – Göteborg och Frölunda vs AIK var fokus på stadskampen Göteborg vs. Stockholm som i vårt fall var David Bielkheden vs Besam Yosef matchen. Lägligt nog visade sig att Besam är Frölunda fan och David AIK fan vilket kryddar matchen med ytterligare spänning och förväntan. Det är helt fantastiskt att få till två stadskamper i två olika sporter på den hr nivån. Den här MMA matchen är den mest kvalitativa samt prestigefulla någonsin i Göteborg. Atleterna representerar inte bara sin stad utan nu även sitt favoritlag. Jag hoppas verkligen att både MMA och Ishockey fans backar upp sin fighter så dem får det stöd dem behöver då det vilar mycket på deras axlar.

Spelarna i Frölunda Indians:

Det blir alltid tuffa fighter mellan Stockholm och Göteborg. Det blir en extra speciell vecka när vi möts i två olika sporter i Scandinavium. Men vi är Göteborgare och vi ger oss aldrig. Vi kommer ta hem det här - på isen och i ringen.

Superior Entertainment är ett svenskt stockholmsbaserat bolag som ingår i Superior Group International tillsammans med Superior Wear, Superior Management och Superior Gear. Superior Challenge är Europas största MMA gala vars mål är att producera högkvalitativ och adrenalinfull sportunderhållning för MMA intressenter. Organisationen har mångårig erfarenhet kring MMA och bred kunskap om branschen, och är internationellt igenkänt som en av världens främsta MMA galor.

Den första galan under 2008 slog publikrekord för alla MMA galor i Norden och sedan dess har sammanlagt 7 evenemang producerats, och de 2 senaste på Hovet i Stockholm beräknas ha haft ett PR värde motsvarande 19 miljoner SEK bara i Sverige. Förutom rikstäckande TV sändning på hemmaplan estimeras det att den senaste galan nåde ut till minimum ca 100 miljoner TV tittare runt om i världen, via sändningar i hela Nord och Central Amerika, hela Asien och delar av Australien.

Superior TV: