Ladbrokes

Stockholm och Visby får bästa semestervädret i juli

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2013 11:07 CEST

Stockholm och Visby får bästa semestervädret i juli

Nu inleds semestertider för många runtom i Sverige och vädret spelar förstås en viktig roll för hur lyckad den blir. Ladbrokes har ställt några av Sveriges mest populära semesterorter mot varandra och erbjuder odds för flest soltimmar och regndagar under juli månad.

Stockholm ser ut att bjuda på fler sommartimmar än Göteborg i juli medan Visby bjuder på bättre odds än både Ölands Borgholm och Båstad.

Göteborg ser också ut att få marginellt fler regndagar än just Stockholm. Visby omtalas oftast för sina solsäkra somrar och verkar också bjuda på mindre dagar med regn än så väl Båstad som Borgholm.

Flest soltimmar juli 2013 (enligt SMHI):
Stockholm vs 1.33 Göteborg 3.25
Visby vs 1.25 Borgholm 3.75
Båstad vs 3.75 Visby 1.25

Flest dagar med regn juli 2013 (enligt SMHI):
Stockholm vs 2.00 Göteborg 1.75
Visby vs 2.62 Borgholm 1.44
Båstad vs 1.40 Visby 2.75

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.