Nordpil

Stockholm Papercraft Map

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2013 12:25 CEST

Stockholm Papercraft Map är en unik souvenir som byggs till en miniatyr-glob – en rolig aktivitet för alla åldrar! Köp genom återförsäljare eller beställ direkt från oss. Klipp ut och sätt samman med hjälp av den enkla vägledningen. En perfekt present för pysselentusiasten, turister eller vänner av Stockholm.

Kartan är omsorgsfullt designad från scratch av Hugo Ahlenius på Nordpil, ett svenskt företag inom kartdesign och GIS, med data från OpenStreetMap-databasen (crowdsourcad geografisk information). För att skapa den speciella vikbara designen har kartografin förvrängts enligt en mall.

Det är lätt att klippa ut och vika kartan enligt steg-för-steg-instruktionerna. Limma eller tejpa kartan för att skapa en glob med 20-sidor, med en ungefärlig diameter på 12 cm. Hopsättningen är enkel, men hjälp från vuxen rekommenderas för barn under 8.
Byggsatsen säljs tryckt på ett A3-ark, 29.7 x 42 cm.
Sätt samman den här Stockholm kartan för nöjet av att pyssla, eller som ett minne över platser du har besökt och sevärdheter du sett!

För mer information och beställning, se:http://nordpil.se/go/products/stockholm-papercraft/
Stockholm papercraft foldable map kit

Nordpil offers freelance consultancy services in custom map design and cartography, in illustrations (charts, diagrams and other graphics) and in geographic information systems (GIS) including research and data preparation. Map design includes interactive maps (WMS, ArcIMS) and thematic maps. In addition we provide training in better visual communication and map-making. For more information please see http://nordpil.com