Aditro AB

Stockholm Stad väljer Tieto och Aditro

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 10:51 CET

Upphandlingen avser drift och förvaltning av stadens cirka åttio centrala verksamhetssystem som stödjer stadens kärnverksamhet med tyngdpunkt på vård, skola och omsorg. Dessutom kommer Service Desk att upprättas gällande flera leveransområden. Det samlade avtalsvärdet uppgår till cirka 180 miljoner kronor per år med en avtalstid på fyra år, med möjlig förlängning om två plus två år. Avtalet för Aditros del kommer att generera cirka 10 miljoner kronor i årliga intäkter.

- Aditro och Tieto har tillsammans en stark position på den svenska offentliga marknaden och fortsätter att samarbeta för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga HR- och affärsstödjande lösningar och tjänster för detta viktiga kundsegment, säger Johan Berg, VD för Aditro. Genom att kombinera våra styrkor och tjänster ger vi en enkel åtkomst och kostnadseffektiva tjänster inom våra kärnområden vilket skapar tilltalande erbjudanden, fortsätter Johan Berg.

För mer information kontakta:

Aditro:
Johan Berg, Aditro CEO, e-mail: johan.berg@aditro.com, tel. +46 73 370 3025

Mårten Kihlbom, Director AMS, Aditro, e-mail: marten.kihlbom@aditro.com, tel. +46 70 851 7777

Aditro är ett ledande tjänsteföretag inom HR-, löne- och ekonomiförvaltning. Med våra lösningar stöttar vi våra kunder i utvecklingen och driften av sina processer för att skapa en enklare jobbvardag.

Tusentals kunder både inom den privata och den offentliga sektorn litar på vårt innovativa och omfattande utbud. Våra kunder betjänas av över 1 300 skickliga Aditro-proffs i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Efter ett halvt sekel av nordiskt ledarskap med lösningar inom personal- och ekonomiförvaltning har vi på Aditro den breda kunskapen och erfarenheten som krävs för att hjälpa dig förenkla din jobbvardag så att du kan koncentrera dig på din kärnverksamhet.

Besök www.aditro.se