Moore To Be

STOCKHOLM SYNDROME släpper singel och video internationellt

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 14:57 CEST

Stockholm Syndromes medlemmar, tidigare Love Generation, Charly Q, Cornelia och Melanie lämnade i maj Universal Music och monsterproducenten Red One för att börja skriva eget material och byta sound till det gruppen idag kallar för epic-electronic-dance-music.

Stockholm Syndrome är idag signade av det nystartade independentbolaget G6 Records som är verksamma inom house genren.

”Vi jobbar idag som en tight familj med vårt nya mindre, hängivna och starkt engagerade bolag G6 Records Det är en stor fördel när vi är tre viljestarka kvinnor med en glasklar bild av vad vi är som både individer, som grupp och som artistisk och musikalisk enhet.” säger Charly Q.

För tillfället är gruppen bosatt i Los Angeles där de samarbetar med stora och etablerade producenter och artister för att skriva och spela in ny musik.  De har redan skrivit material för en kommande EP vars innehåll fått stor respons i USA.

I veckan släpptes deras debutsingel "Pretty Girl" internationellt och redan efter en timmes försäljning toppade låten de svenska iTunes listorna. Musikvideon med samma titel släpps i dag, måndag 15 oktober.

”Pretty Girl" var den andra låten vi skrev ihop och vi har aldrig haft så kul som under den här studieperioden när vi skrev våra första tre låtar. Vi är tre extremt kreativa och uttrycksfulla individer och har stor del i de kreativa besluten angående gruppens artisteri samt designar scenkläder och är delaktiga i produktioner av musikvideos, bilder och sceneri. Vi kompletterar varandras egenskaper inte bara personlighetsmässigt utan också musikaliskt. Charly har sin souliga vibe, Cornelia sin rockiga swag och Melanie sin pop-jazziga-röst” säger Cornelia.

Release av ”Pretty Girl” är den 8 oktober 2012 & videon släpps måndag den 15 oktober.

För mer information se: www.g6records.com
Kontakt Tove de Vahl: tove@rx2agency.com