Stockholm-Uppsala Life Science AB

Stockholm-Uppsala Life Science ger ut en ny rapport med focus på ICT och Life Science

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 16:52 CEST

Årtionden av erfarenhet inom områdena telekom, trådlös, elektronik, dator spelutveckling och webbapplikationer / design har gjort Sverige till ett föregångsland inom ICT och mer än hälften av Sveriges life science-sektor finns i Stockholm-Uppsala regionen. Att Life Science och  ICT (Information and Communication Technology) har ett förstaklassigt internationell rykte och tillsammans bildar en av landets största exportsektorer är en del av det Stockholm-Uppsala Life Science vill visa de internationella besökarna med rapporten.

Och även om Sverige är ett litet land med endast 0,14% av världens befolkning så har Sverige producerat ett anmärkningsvärt stort antal banbrytande innovationer genom historien, och är topprankad i innovationsförmåga av flera internationella institutioner, däribland Europeiska kommissionen. Nya ICT-relaterade innovationer som kommer från Stockholm-Uppsala regionen, numera är välkänd och används över hela världen, är Skype och Spotify.

Rapporten som släpps idag kommer att finnas i pressrummet på Mässan samt finns för nerladdning på www.suls.se/downloads

”Rapporten är ett viktigt verktyg för den internationella marknadsföringen och vårt PR-arbete med att sätta regionen på världskartan. Vi är stolta över att Steven Burill har skrivit förordet, att han uppskattar vår rapport och visar intresse för Stockholm-Uppsala” säger Ywonne Bölja, Stockholm-Uppsala Life Science

Steven Burrill är en amerikansk investerare, entreprenör, trendanalytiker och grundare av Burrill & Company. I över 40 år har han arbetat inom life science industrin och för 18 år sedan grundade han Burrill & Company. Sedan dess har företaget vuxit starkt på att investera i företag i alla delar av life science-sektorn, bland annat bank-och konsulttjänster. Steven Burrill publicerar Burrill rapporten där han sprider analyser och nyheter om biovetenskap. Han håller cirka 150 föreläsningar per år om trender och Business Insight inom livsvetenskaperna. Burrill & Co förvaltar aktivt $ 1500000000 i riskkapital.

För ytterligare upplysningar

Ywonne Bölja, Marknadsdirektör, Stockholm-Uppsala Life Science
ywonne.bolja@suls.se, 070-5559033

Ola Björkman, CEO, Stockholm-Uppsala Life Science
ola.bjorkman@suls.se, 070-2457497

Bringing ideas for global health to life takes time and effort. We know a region where productive networks make it easier. Welcome to Stockholm-Uppsala Life Science!

Stockholm-Uppsala Life Science was founded in 2007 by biotechvalley.nu, Uppsala BIO and the City of Stockholm to market our life science region globally.