Stockholms Fastighetskalender SFK

Stockholms Fastighetskalender blir Sveriges Fastighetskalender

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 11:29 CEST

Stockholms Fastighetskalender (SFK) expanderar och tar in externa investerare

På våra kunders efterfrågan tar vi nu Stockholms Fastighetskalender AB (SFK) till nästa nivå och gör Stockholms Fastighetskalender till Sveriges Fastighetskalender. SFK expanderar först till Göteborg och Malmö och öppnar samtidigt upp för privata investerare, som första företag i Sverige hos crowd funding nätverket Crowdcube.

SFK finns sedan tidigare i Uppsala och Visby och under det första året expanderar vi till Göteborg och Malmö för att utveckla ett toppklassigt tjänsteutbud, bland annat med Istappstelefonen, som gör vintern säkrare, och SFK Online. Därefter siktar vi på fler fastighetstäta orter i Sverige. Vi kommer självklart fortsätta vara den ledande leverantören av fastighetsrelaterade marknads-, media- och samhällstjänster även i Stockholmsregionen.

”Genom att bli aktieägare i SFK via Crowdcube, kan fler vara med och dela vår framgång utan att behöver kosta skjortan! Du väljer själv sin nivå. Jag har själv gått in som delägare och vill bjuda in dig att delta i detta historiska ögonblick”, säger Fastighetskalenderns vd Niklas Sjöberg.

Crowdcube – crowdfunding med riktiga aktier

Crowdcube, som grundades i England för drygt två år sedan, var det första crowdfunding företaget att erbjuda aktier i utbyte mot finansiering. Sedan dess har man framgångsrikt säkrat finansiering för ett stort antal företag i olika faser, med hjälp av ett nätverk av idag drygt 32 000 finansiärer, i form av till exempel småsparare, vänner, grannar, kunder och professionella investerare.

Tillsammans med dig som investerare kan vi nå den geografiska spridning som våra kunder efterfrågar. Under de närmaste tre åren har SFK möjlighet att dubbla verksamheten och på fem års sikt dubbla den igen. Se vår pitchfilm på Crowdcube.se. En sajt som gör det enkelt att investera i tillväxtföretag och entreprenörsdrivna startup-företag.

Möjligheten att investera i SFK är öppen t.o.m. den 10 maj 2013.

För mer information kontakta:

Niklas Sjöberg

E-post: niklas.sjoberg@fastighetskalendern.se

Mobil: 0731-588282

www.fastighetskalendern.se

I över 150 år har Stockholms Fastighetskalender (SFK) byggt relationer med fastighetsägare och förvaltare i Stockholm genom att tillhandahålla kontakter och moderna IT-, marknadsförings-, media- och samhällstjänster kring Stockholms fastighetsbestånd. Tillsammans med våra samarbetspartners säkrar vi städer genom CSR-tjänster och underlättar för branschens aktörer att kommunicera med varandra.

För mer information om SFK:Istappstelefonen:

SFK på Crowdcube

www.fastighetskalendern.se