Micromarketing AB

Stockholms filmfestival erbjuder det biljettlösa biobesöket

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 23:30 CET

Nu drar Stockholms filmfestival igång igen, och nytt för i år är det biljettlösa biobesöket. Under 2009 års festival togs det första steget mot mobila lösningar då besökarna kunde välja om de ville få sina biobiljetter i mobilen istället för de traditionella pappersbiljetterna, och på årets festival är det dags för nästa steg, biljetter som kopplas till besökarnas medlemskort.

Biljettsystemet har tagits fram tillsammans med Micromarketing AB som även låg bakom 2009 års lösning tillsammans med webbyrån Pool och filmsajten Movizine.

”Det känns som ett naturligt steg att erbjuda en helt integrerad lösning, det viktigaste är att skapa den bästa lösningen för användaren” säger Micromarketings säljchef Mikael Andersson, som fortsätter ”Nu räcker det att besökarna har med sig sitt medlemskort och visar vid ingången, det behövs inga pappersbiljetter längre”

Besökaren väljer själv om den vill koppla sina biljetter till sitt medlemskort, eller om den vill skriva ut en traditionell pappersbiljett. Medlemskortet scannas sedan av med streckkodläsare vid ingången.

”Vi är alltid intresserade av nya tekniska lösningar som förenklar festivalbesöket för våra medlemmar och det här är ett utmärkt exempel på ett sådant. Allt är klart direkt när du har köpt dina biljetter på webben, du behöver inte planera in extra tid för att hämta ut pappersbiljetter”säger Hanna Nyström, marknadsansvarig på Stockholms filmfestival.

För mer information kontakta:

Mikael Andersson, Säljchef, Micromarketing AB
+46 761 36 20 04
mikael@micromarketing.se

Anna-Clara Olofsson, presschef, Stockholms filmfestival
presschef@stockholmfilmfestival.se

Micromarketing är en digital konceptbyrå som i tio år har legat i framkant på teknikutveckligen. Micromarketings plattform för kampanj- och eventlogistik, Mobicodes®, hanterar tjänster som t ex värdekoder, mobila biljetter, kuponger i mobilen, kopplade appar till iPhone/Android och mycket mer. Idag används Mobicodes® integrerade lösningar bl a i detaljhandeln där kampanjkoder skrivs ut direkt på kassakvitton samt för mobila biljetter för bl a filmfestivalerna i Stockholm och Göteborg.

Vi bygger framtidens lösningar idag.

www.micromarketing.se