Stockholms Hamnar

Stockholms Hamnar välkomnar Seascape Tours till Frihamnen

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2010 13:16 CET

I början av februari flyttar Seascape Tours in i Stockholms Hamnars lokaler i K-huset i Frihamnen.

Seascape Tours erbjuder rundturer och utflykter till kryssningspassagerare som anländer till någon av Sveriges 17 hamnar. Huvudkontoret finns i Stockholm där större delen av verksamheten drivs. En stor del av kunderna är gäster ombord på de kryssningsfartyg som anlöper Stockholm under sommarhalvåret.

– Att vårt kontor finns i närheten av kajerna där många av fartygen angör, förenklar vår logistik och känns helt rätt. Frihamnen är ett expansivt framtidsområde och Stockholms Hamnar en stabil och trygg hyresvärd, vilket också bidragit till vårt val av nya lokaler, säger Joachim Anrin, Managing Director på Seascape Tours.

– Stockholms Hamnar välkomnar Seascape Tours, ett företag med stark anknytning till kryssningstrafiken. Det är roligt att de har valt att ha sitt huvudkontor i Frihamnen, nära kryssningsterminalen Stockholm Cruise Center. De flyttar in i K-huset, som tidigare inrymde Restaurang Båtsman, Frihamnens enda restaurang på 1920-talet och som höll öppet till 1980-talet, säger Viktor Axelsson, utvecklingschef för fastigheter, Stockholms Hamnar.

Viktor Axelsson, utvecklingschef för fastigheter, Stockholms Hamnar, 08-670 26 77, 070-770 26 77, viktor.axelsson@stockholmshamnar.se. Joachim Anrin, Managing Director, SeaScape Tours, 070-894 76 31, joachim.anrin@seascapetours.se.

Stockholms Hamnar är Östersjöns största mötesplats, med hamnar i Kapellskär, Stockholm och Nynäshamn. En ny container- och rorohamn planeras i Nynäshamn på Norvikudden. Koncernen har cirka 210 anställda och omsatte 657 mkr under 2008. Verksamheten omfattar service till sjöfarten samt uthyrning av kajplatser, mark och lokaler. www.stockholmshamnar.se.