Stockholms Ishockeyförbund

Stockholms Ishockeyförbunds tidning Nedsläpp nu som nätupplaga

Pressmeddelande  •  2011-09-29 13:42 CEST

Stockholms Ishockeyförbunds tidning Nedsläpp kommer från och med i dag torsdag att finnas läsbar från Stockholms Ishockeyförbunds hemsida www.stockholmhockey.se.

Nedsläpp har funnits sedan 1988 och har de senaste åren haft en upplaga på 5000 tidningar per utgivning. Den ges ut fyra gånger per år. Tidningen är Stockholms Ishockeyförbunds officiella organ, vid sidan av hemsidan. Tidningen handlar huvudsakligen om ishockeyn i Stockholm och de Stockholmsspelare som är på andra ställen i Sverige eller utomlands och spelar.

Stockholms Ishockeyförbund är Svenska Ishockeyförbundets förlängda arm ut till ishockeyföreningarna i Stockholm med omnejd. Stockholms Ishockeyförbund sköter om de officiella tävlingserierna och en hel del av utbildningarna för ishockeytränare och ledare. Stockholms Ishockeydistrikt är landets största ishockeydistrikt med ungefär 12 000 spelare vilket är ungefär 18 procent av alla licenserade spelare.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom