Voice Provider

Stockholms Läns Landsting satsar på röststyrning i samarbete med Voice Provider.

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2006 09:06 CET

Voice Provider stärker sin dominerande position som leverantör av röststyrda tjänster i Skandinavien genom ett långsiktigt (5 år) samarbete med Stockholms Läns Landsting - SLL.

SLL arbetar mycket med att tillhandahålla information till invånare och anställda. Detta sker mer och mer genom olika typer av självservice som kan utföras med hjälp av taligenkänning. Ramavtalet med Voice Provider gör det möjligt för olika delar av SLL’s verksamheter att enkelt beställa röststyrda tjänster för självservice.

Ramavtalet är en helhetslösning som omfattar utveckling, drift samt löpande förvaltning och kvalitetssäkring av alla levererade tjänster. De tjänster som levereras skall vara enkla att anpassa till de olika SLL-organisationernas storlek, behov och krav på flexibilitet.

SLL’s uppdrag att erbjuda information och service till invånare och anställda ställer stora krav på effektiva och användarvänliga tjänster. Vi tror att självservice med hjälp av röststyrning är ett bra sätt att genomföra detta, säger Anne Serving, sektionschef vid landstingets centrala IT-avdelning..

- Vi ser det som en kvalitetsstämpel att vi fått ett ramavtal med Stockholms Läns Landsting. Upphandlingen var omfattande och utmanande och det känns väldigt bra att vi har svarat upp till de höga krav som Stockholms Läns Landsting ställer på oss som leverantör, säger Bengt Persson, VD Voice Provider.

För mer information, vänligen kontakta:

Bengt Persson, VD, Voice Provider
bengt.persson@voiceprovider.com

Voice Provider är marknadsledande inom röststyrda tjänster, med kunder inom olika branscher i Sverige, Norge, Danmark och England. Kunder är bl.a. SAS, Svenska Spel, Vägverket, BGC, NSB, Rejseplanen i Danmark och svenska Posten. Voice Providers medarbetare är experter med mångårig erfarenhet inom området röststyrda tjänster (taligenkänning, text-till-tal, talarverifiering). Voice Provider analyserar verksamheter, främst inom kundservice, designar, utvecklar och integrerar lösningar för röststyrda telefonitjänster.
Ledstiernan är största delägare i Voice Provider . www.voiceprovider.com

Anne Serving, sektionschef centrala IT-avdelningen, Stockholms Läns Landsting
Tfn: 08- 690 57 00

Stockholms Läns Landsting SLL ansvarar för och bedriver hälso- och sjukvård, tandvård, omsorg, kollektivtrafik, kultur och utbildning inom landstingets område.
Totalt finns inom SLL ca 42 000 anställda. Landstinget omsätter ca 52 miljarder kronor per år. Verksamheten bedrivs dels i förvaltningsform dels i bolagsform. Ca 25% av verksamheten bedrivs idag av privata entrepenörer.
Se även www.sll.se