PC-Ware Sweden AB

Stockholms Stad tilldelar PC-WARE kontrakt avseende programlicenser och licensadministration

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 17:14 CEST

Stockholms stad har i sin upphandling dels efterfrågat pris på de program som staden hyr och/eller köper mest frekvent, dels tjänsten licensadministration. Efter moget övervägande av anbuden tilldelades avtalet PC-WARE.

Ingmar Ackermann, VD för PC-WARE Sverige tillika VP för PC-WAREs norra region kommenterar: "Att vi vann Stockholms Stad som kund markerar en milstolpe i PC-WAREs utveckling och jag är glad att vi kommer att kunna leverera såväl programvara som licensadministration till Stockholms Stad i framtiden.
Avtalet är speciellt och viktigt för oss och det kommer att stärka vår position på den svenska IT-marknaden. Efter att nyligen gjort det bästa kvartalet i företagets historia, flyttat vårt huvudkontor till Stockholm och dessutom gjort ett flertal nyrekryteringar ser jag en stark utveckling av vår svenska verksamhet. Faktum är att vi är starkare än någonsin. Likväl kommer tillväxt att förbli vårt motto"

Bo Wallin, Commercial Director på PC-WARE är nöjd: "Det har varit en lång process, med många - inte helt odramatiska - turer innan båda parter slutligen kunnat skriva under avtalet. Stockholm Stad är en av Sveriges största organisationer, och det är naturligt att det är en kund som många fajtas för att få. Men nu är det alltså äntligen slutgiltigt: Det blir PC-WARE och Stockholms Stad i åtminstone två år framöver", avslutar Bo Wallin.

Avtalet gäller två år från 2008-09-15 med möjlighet till två års förlängning.

PC-Ware Sweden AB vann kontraktet i konkurrens av fem andra anbudsgivare.

För mer information, kontakta PC-WARE

Bo Wallin, Commercial Director
Tel: 013- 47 90 500
E-post: bo.wallin@pc-ware.se

Om PC-WARE

PC-Ware Sweden AB erbjuder lösningar som förenklar och förbättrar våra kunders programvaruhantering och beslutsprocesser. Företaget säljer programvara och tjänster därtill.
PC-WARE har ett tätt samarbete med ett stort antal spelare i IT-industrin såsom Microsoft, Adobe, Symantec/Altiris, Business Objects/SAP, VMware, Citrix, McAfee, CA, Oracle, CodeGear och IBM/Lotus.
PC-Ware Sweden AB ägs till 100% av PC-Ware Information Technologies AG som är en av Europas största oberoende IT-leverantörer. PC-WARE har över 1600 anställda på kontor i 23 länder i Europa, Sydafrika samt i Asien. PC-WARE är noterat på Frankfurtbörsen sedan 2000 och på Prime Standard sedan 2003. I Sverige finns PC-WARE med kontor i Stockholm, Linköping och Göteborg.