Dreaming Room Publishing AB

Stockholmsförfattares bok når #1 på bestsellerlistan.

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2012 07:15 CEST

Den lokala Stockholmsförfattaren Lyndelle Palmer Clarkes helt nya självhjälptitel "Dailygreatness Journal: A Practical Guide For Consciously Creating Your Days" (ung. ”Dailygreatness Journal: En praktisk guide för att medvetet forma dina dagar”) tog denna vecka förstaplatsen på Amazon.com, och slog sig även in på Amazon.co.uk:s topp 20-lista.

"Responsen på boken har varit fantastisk. Jag tror det beror på att människor inser vikten av en bok som denna för att hjälpa dem att hålla sig fokuserade på sina mål, sina avsikter, och för att prioritera självförbättring. Distraktionsmoment finns överallt omkring oss, och de kan lätt ta kontroll över vår vardag. Med Dailygreatness Journal är det lätt att hålla kursen så att du kan fortsätta att aktivt utforma ditt liv, så som du vill att det ska vara”, sade Lyndelle Palmer Clarke nyligen i en intervju.

Enligt hemsidan Inc.com och Marketdata Enterprises, ett välrespekterat forskningsföretag, är självförbättring en industri som omsätter flera miljarder dollar. Varje år spenderas 11 miljarder dollar på självförbättrande produkter och tjänster, enbart i USA. Detta inkluderar motivationshöjande seminarier, nätverksbyggande evenemang, DVD-skivor med instruktioner om hur man bygger välstånd, och andliga guideböcker.

"Om det någonsin funnits en tid då människor söker självförbättring är det just nu. Under de kommande tre åren, 2012 och därefter, medan många branscher minskar i omsättning, förväntas självhjälpsindustrin växa med 6,2 procent årligen", rapporterade Inc.com i januari 2011.

Med alla distraktionsmoment, all press utifrån, och all tid som spenderas på teknologi har många det allt svårare att behålla fokus på vad som verkligen är viktigt för dem, vilket kan leda till stress, viktökning och depression. Dailygreatness Journal är en årsdagbok avsedd för att hjälpa människor att fokusera på sin inre och yttre verksamhet, återerövra sin livslust och leva mer medvetet.

"Jag ser mitt uppdrag som att inte bara hjälpa människor att bli mer målmedvetna i sitt dagliga liv; genom min bok vill jag dessutom hjälpa unga flickor som är mindre lyckligt lottade än jag själv att återta sin självkänsla, skapa meningsfulla mål och nå sin fulla potential", förklarar Lyndelle.

Då 10% av all Dailygreatness Journals försäljning går till lokala och internationella välgörenhetsorganisationer, som hjälper unga flickor till en bättre chans i livet, uppnår Dailygreatness Journal också ett mycket större syfte.

Dailygreatness Journal: A Practical Guide For Consciously Creating Your Days Lyndelle Palmer Clarke SEK 299 / £ 25,46 ISBN: 978-9198021509

Om du vill veta mer om Lyndelle Palmer Clarke och hennes bästsäljande bok, läs det officiella presskitet eller kontakta Jasmine Hunter på 0761182589 eller 08 651 6900, media@dailygreatness.co

Om förförattaren: Lyndelle Palmer Clarke är en inspirationstalare, livscoach, författare, och rebell med ett klart syfte. Hon skriver, spelar in podcasts, samt leder workshops och seminarier där du ansluter till ditt inre geni, lär dig att leva autentiskt, och bli mer målmedveten i det dagliga livet. Hon är författare till Dailygreatness Journal: A Practical Guide For Consciously Creating Your Days.