Billboo AB

Stockholmshockeyn blir ännu enklare att nå!

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 10:37 CEST

Stockholms Ishockeyförbund jobbar ständigt på att göra ishockeyn i regionen än mer tillgänglig. Som ett led i detta satsar nu förbundet på en mobil app där utövare, ledare samt supportrar enkelt skall hitta den information och statistik man söker.

-Vi ser att mobilen blir en allt viktigare kanal för våra medlemmar och alla ishockeyintresserade i regionen varför vi nu gör denna satsning tillsammans med Billboo, säger Lars Brandin, Kanslichef på Stockholms Ishockeyförbund.
Vi börjar i liten skala och tanken är att växa med de behov som framkommer från användarna så att vi över tiden kan erbjuda en komplett applikation som ger användarna alla de funktioner som efterfrågas mobilt.

-Billboos målsättning är att hjälpa Svensk idrott på alla plan att underlätta kommunikationen med utövare, medlemmar och supportrar varför detta samarbete med Stockholms Ishockeyförbund känns extra inspirerande, säger David Broberg på Billboo.
Precis som förbundet ser vi att mobilen börjar ta över som den primära informationskällan vilket gör det högst relevant för klubbar såväl som förbund att finnas tillgängliga i den mobila kanalen. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete där vi över tiden kommer erbjuda en allt mer fullödig upplevelse för supportrarna.

Under hösten kommer Stockholms Ishockeyförbunds app finnas tillgänglig.

Om Stockholms Ishockeyförbund
Stockholms Ishockeyförbund är Svenska Ishockeyförbundets förlängda arm ut till ishockeyföreningarna i Stockholm med omnejd. Stockholms Ishockeyförbund sköter om de officiella tävlingserierna och en hel del av utbildningarna för ishockeytränare och ledare. Stockholms Ishockeydistrikt är landets största ishockeydistrikt med ungefär 12 000 spelare.

Om Billboo
Billboo erbjuder idrottsklubbar och förbund att med mobila appar på ett enkelt, engagerande och lönsamt sätt kommunicera med supportrarna. Vi är ett team med lång erfarenhet från sport- och mobil-världen och vi brinner för att erbjuda en optimal upplevelse vid sportevent.

Vi på Billboo ser en enorm potential i mötet mellan t.ex. klubbars supportrar och dagens moderna teknik. Billboo står på en kraftfull plattform vilken ger fansen tillgång till information som ej tidigare varit möjlig att förmedla samt helt nya intäktsmodeller för klubbarna.

För mer information, besök vår hemsida:
www.swehockey.se/Distrikt/Stockholms-Ishockeyforbund/
www.billboo.com/nyheter