Savor Media AB

Sverigemagasin på ryska från Turistkonsulterna

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 13:19 CEST

Turistkonsulterna kommer under hösten 2010 att lansera Sweden Selected, ett destinationsmagasin på ryska för den ryska marknaden som kommer att omfatta information om Stockholm, Göteborg, Malmö och Åre.

Turistkonsulterna har under två års tid arbetat med att ta fram ett exklusivt destinationsmagasin
för den ryska marknaden. Magasinet på 120 sidor kommer att omfatta information om Stockholm, Göteborg, Malmö och Åre.

Målgruppen är köpstarka ryska turister och affärsresenärer. Magasinet distribueras i Ryssland och vi har därför tagit god tid på oss för att bygga ett stabilt nätverk av partners för att säkerställa både magasinets kvalitet och lokal distribution i Ryssland. De hotell i Stockholm som har en särskilt hög andel ryska gäster kommer också att erbjudas möjligheten att distribuera Sweden Selected.

Upplagan beräknas till 15 000 exemplar i en första tryckning och Sweden Selected kommer att lanseras i Moskva hösten 2010.

”Gruppen gästande ryska turister och affärsresenärer växer stadigt i Stockholm och på vissa andra destinationer i Sverige. En rysk besökare konsumerar betydligt mer än den genomsnittlige besökaren och utgör en mycket spännande målgrupp för hotell, restauranger och övriga näringsidkare”, berättar Birgitta Ossmyr, Marknadschef Turistkonsulterna.

För mer information om Turistkonsulterna och Sweden Selected på ryska, kontakta;

Birgitta Ossmyr, Marknadschef på 070-651 39 48, birgitta.ossmyr@turistkonsulterna.se

Turistkonsulterna i Stockholm AB är ett medieföretag som arbetar inom besöksnäringen. Turistkonsulterna skapar marknadsföring mot köpstarka turister och affärsresenärer. Turistkonsulterna erbjuder utveckling av nya produkter, design, produktion och distribution (exempelvis särskilt anpassade publikationer för hotell). Turistkonsulterna svarar idag för ett stort antal publikationer i nära samarbete med många av Stockholms bästa hotell och andra aktörer inom besöksnäringen. Turistkonsulterna svarar också för ”Savor Stockholm”, Sveriges i särklass mest exklusiva publikation inom besöksnäringen. För mer information om Turistkonsulterna, besök www.turistkonsulterna.se