Beyond Retro

Stockholmsprofiler stylar sommarmode på Beyond Retro

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 11:57 CEST

Vad har vintageexperten Elsa Billgren och klubbprofilen Salvatore Scappini gemensamt?
Ingenting kan tyckas.
Men - de är två av de stockholmsprofiler som stylat sommarmode inför Beyond Retros event på torsdag.
– Vi gav dem var sin skyltdocka och sa ”Gör vad ni vill”, säger Ulrika Enström, PR- och pressansvarig på Beyond Retro.

På torsdag kan du se ett annorlunda sommarmode på Beyond Retro Åsögatan. Då har butiken kvällsöppet till 21.00, rabatt i hela butiken och vernissage tillsammans med konstnärsduon JensBettina. Dessutom har vintageexperten Elsa Billgren, klubbprofilen Salvatore Scappini, Allt om Stockholms relationskrönikör Sofie Strandberg och stylisten Hilda Sandström fått gå loss på sommarmodet precis hur som helst.

– Vi gav dem var sin skyltdocka och sa ”Gör vad ni vill”. Självklart kommer man kunna boka kläderna men vi hoppas såklart även att våra kunder inspireras av de olika stilar som visas, säger Ulrika Enström, PR och pressansvarig på Beyond Retro.

Info:

Eventet pågår mellan 18.00-21.00. Ålder: 18 år.

Osa: osa@beyondretro.com senast 26/6.

Öl från Pripps Blå kommer serveras.

Konstnärsduon JensBettina, som tidigare visats på Restaurang Ljunggren, ställer ut sina tavlor som är en blandning mellan målning och foto. http://jensbettina.tumblr.com/

Beyond Retros event på FB: https://www.facebook.com/events/474069672683494/

För mer information:

Kontakt: Ulrika Enström, PR- och pressansvarig, 0737-60 91 31
kontakt@beyondretro.comwww.beyondretro.com

Beyond Retro är en klädkedja med butiker fyllda av amerikansk vintage från alla decennier. Beyond Retro öppnade sin första butik i London 2002 och tog sig till Stockholm 2005. Idag finns Beyond Retro i Stockholm, Göteborg, London och Brighton.