Stockpicker AB

Stockpicker lanserar ny CFD-sajt

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2010 20:00 CEST

Stockpicker AB kommer inom de närmaste månaderna att lansera en helt ny CFD-sajt. Sidan kommer att innehålla utbildning och information om CFD-handel samt direktlänkar för de som vill öppna demo eller LIVE-konto.

Det som kommer att göra sidan unik i Sverige är de väl genomtänkta och detaljerade flashpresentationer som steg för steg går igenom fördelarna med CFD:s. För att underlätta förståelsen för råvarorna och valutorna kommer vi även att lägga stor vikt vid att förklara hur marknadsplasterna för dessa finansiella instrument i praktiken fungerar, något som de flesta enligt våra kundundersökningar idag inte har en aning om. Dessutom har vi möjlighet till tradingtävlingar och webinarier som integrerade funktioner.

Målet är att sjösätta sajten i samarbete med en av de större aktörerna på den globala CFD-marknaden. Den aktör vi väljer att arbeta med kommer att genomgå en komplett due dilligence av Stockpicker som därefter sätter sitt omdöme på mäklaren.

Ansvarig för webbsidan blir Henrik Jönsson, idag ansvarig för samtliga Stockpickers tradingprodukter och en gång i tiden den första aktören att via egen webbsida erbjuda CFD-handel på den svenska marknaden.

”Jag ljuger väl inte om jag säger att det var med viss skepsis jag betraktade möjligheterna för CFD:s efter det försöket. Det är bara att erkänna att jag och många med mig aldrig kunde ana vilket enormt genomslag CFD-handel skulle få i lilla Sverige. Nu går trenden inte att stoppa och vi kommer få se CFD:s ta över en allt större del av volymerna på Stockholmsbörsen.

CFD:s är lika lite fluga som Internet en gång var det. Med vår sajt kommer vi att bidra till denna utveckling det garanterar jag! En annan nyhet är att CFD:s även kommer att ingå i ett tradingsystem i spjutspetsprodukten Trade Alerts"
säger Henrik Jönsson, Sr Technichal analyst på Stockpicker AB.

För mer info kontakta Henrik Jönsson på henrik.jonsson@stockpicker.se