Stockpicker AB

Stockpicker lanserar ny CFD-sajt i samarbete med CMC Markets

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2010 08:56 CET

Stockpicker meddelade tidigare i år att en helt ny integrerad CFD-sida kommer att bli en del av företagets webbplats. Sidans syfte kommer vara att informera, utbilda och belysa de näst intill obegränsade möjligheterna med CFD-handel. Stockpickers intentioner har sedan idén till CFD-sidan föddes vart att sjösätta denna i samarbete med någon av de världsledande CFD-mäklarna.

Efter en tids utvärdering och genomförd due diligence av olika potentiella samarbetspartners har valet fallit på CMC Markets som också är Nordens största aktör inom CFD-handel.  Den nya webbsidan som lanseras i januari 2011 kommer att förse besökarna med enkla och användarvänliga presentationer och utbildningar, allt för att öka förståelsen för marknadens snabbast växande finansiella instrument, CFD!

”CMC Markets har sedan Sverigelanseringen inleddes 2007 varit en återkommande och trogen annonsör hos oss och det är med glädje vi nu tar samarbetet till en högre nivå. Att mäklaren valt att satsa på ökad kundvänlighet med en plattform fri från ”trade rejects” ligger helt i linje med våra egna och kundernas önskemål . Vår intention är nu att skapa Sveriges mest användarvänliga CFD-sida . CFD:s är ett finansiellt instrument som tveklöst har kommit för att stanna och marknaden bedöms växa under många år framöver.” säger Marcus Ziegler, VD för Stockpicker AB.

Mattias Malmström, VD för CMC Markets i Norden:

”Vi är glada att Stockpicker efter noggrann due diligence valt att samarbeta med CMC Markets, Nordens ledande CFD-aktör. Sedan årsskiftet gör våra kunder fler avslut i CFD:er varje månad än det görs transaktioner i warranter och ETF:er på Stockholmsbörsen. CFDs är ett av världens snabbast växande finansiella instrument och här för att stanna. Samarbetet kommer att bidra till att sprida kunskap och förståelse för CFDs och det nya sättet att handla.”

För mer information kontakta:

Marcus Ziegler, VD för Stockpicker AB, via epost staff@stockpicker.se