Stockpicker AB

Stockpicker och CMC Markets lanserar ny sajt för CFD-handel

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 13:38 CET

Stockpicker meddelade tidigare i år att en helt ny integrerad CFD-sida kommer att bli en del av företagets webbplats, detta i samarbete med Nordens största aktör inom CFD-handel; mäklaren CMC Markets. CMC Markets är en av världens största och ledande aktörer inom CFD-handel och den mäklare som på allvar gjorde begreppet "CFD" känt i Sverige. Webbsidan som från och med den 2:a februari 2011 finns tillgänglig på URL www.stockpicker.se/cfd kommer att ha som syfte att informera, utbilda och belysa de näst intill obegränsade möjligheterna med CFD-handel.

Redan från start presenterar vi tre fördjupande utbildningar, detta för de tre marknader som under de senaste månaderna enligt all statistik varit allra hetast inom CFD-handeln; guld, olja och valutamarknaden FX. Utöver praktiska handelsexempel som på ett lättbegripligt sätt förklarar hur du kan handla med respektive finansiellt instrument berättar vi om de underliggande marknaderna och om hur prissättningen fungerar. Om du vill veta vad som styr priserna på olja och guld är "Stockpicker CFD" sidan du skall besöka!

Innehållet på Stockpicker CFD kommer i samarbete med CMC Markets hela tiden att utvecklas och förnyas. Detta då finansmarknaderna ständigt förändras och erbjuder fler möjligheter än tidigare. Realtidskursfeed för index, råvaror och valuta, fler utbildningar och tradingfilmer är tre av de inslag som kommer att göra Stockpicker CFD till landets mest levande och spektakulära CFD-sajt!

”CMC Markets har sedan Sverigelanseringen inleddes 2007 gjort CFD till det starkaste alternativet till vanlig aktiehandel via nätmäklarna. Att CMC Markets idag hanterar 6-7 procent av volymerna på Stockholmsbörsen talar sitt tydliga språk. Det är dock inte bara aktier som handlas via
CFD:er och inte minst vi på Stockpicker ser i vår täta dialog med våra 50 000 kunder dagligen hur trenden att handla råvaror och valutor stärks. Den stora fördelen med CFD är i vårt tycke att man så enkelt kan nå så många finansiella marknader från en och samma depå. Detta skapar en unik möjlighet till snabb diversifiering” säger Marcus Ziegler, VD för Stockpicker AB.

Mattias Malmström, VD för CMC Markets i Norden:

”Vi är glada att Stockpicker efter en noggrann due diligence valde att samarbeta med CMC Markets, Nordens ledande CFD-aktör. Vi är idag större än både warranter och ETF:er på Stockholmsbörsen och handeln fortsätter att öka. Under 2010 gjorde vi nära 1,2 miljoner affärer till ett värde av drygt 360 miljarder kronor. CFD:er är ett av världens snabbast växande finansiella instrument och här för att stanna. Samarbetet kommer att bidra till att sprida kunskap och förståelse för CFD:er och det nya sättet att handla".

För mer information kontakta:

Marcus Ziegler, VD för Stockpicker AB, via epost
staff@stockpicker.se