RockBåten M/S Hansa

Största bandet någonsin till RockBåten!

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2012 14:49 CET

Onsdagen 5 december 2012

På torsdag 6 december kan man skåda en Nightliner anlända Helsingborg, efter dryga 100 mils färd från Ånge!

Ett av Sveriges nu mest hypade band Corroded kommer till RockBåten för en exklusiv spelning.

Corroded som hittills gjort en sagolik karriär sedan de upptäcktes av demonproducenten Patrik Frisk (som musiker b.la turnerat med Rocktåget, producerat Carola, Ledin, Uno samt Takida för att nämna några)

Fick göra musiken till Robinson TV4, senare även musiken till spelet Battlefield 4. Uppmärksamheten detta skapat i sig är ju fantastiskt. Som inte det vore nog vann man titeln Årets Nykomling 2009 på Bandit Rock Awards.

Egentligen skulle normalt sett ett band av Corrodeds ”storlek” ha uppträtt på The Tivoli i Hbg. Men man valde RockBåten eftersom vi haft förmånen att träffat dem i samband med Helgeåfestivalen där Robbans (RockBåtens headmanager Robert Nilsson) band delade backstageplats med Corroded och man fann helt enkelt varandra kan man säga!

Så vi är lite stolta över att som enda plats i södra delarna av Sverige kunna bjuda på denna exklusiva spelning.

Supportar gör Helsingborgs egna stoltheter Agony of Choice ( Jay Smiths bror är sångare) samt Malmös hårdaste band Immolate.

15+

I dörren 225:-, Förköp Tickster sök RockBåten 185:-

För mer info kontakta gärna:

Tomas Nilsson

0723- 58 33 61

Förmedlar mer än gärna kontakter till skivbolag eller band!

RockBåten M/S Royal

Hårdrocksklubben i Helsingborg