Stockholm Fringe Festival - Stoffholm

Stoff 2012 (Stockholm Fringe Fest) blir miljömärkt

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 17:52 CEST

Stoff 2012 har fått äran att bli tilldelade diplomet "Miljömärkt Event" av stiftelsen Håll Sverige Rent.

Det är med stolthet som vi kan berätta att Stoff 2012 har blivit en av Sveriges miljömärka festivaler.

I samband med "The Fest" på lördag kväll kommer Stoff 2012 att tilldelas diplomet som visar att festivalen arbetar aktivt med miljön. Med stöd av Håll Sverige Rent kommer Stoff fortsätta sitt aktiva arbete för hållbara vanor och främja miljömedvetenhet.

Till årets upplaga av Stoff kommer 400 artisterna från 40 olika länder att bjuda på en bred variation av samtida konst. Flertalet av programpunkterna berör just frågor kring hållbar utveckling och återvinning.

Vi är också glada över att livsstilsföretaget SKY ODD har valt att stödja vårt initiativ. Till Stoffs ära har SKY ODD i samband med Stoff 2012 designat producerat en återanvändningsbar drickflaska anpassad för en föränderlig vardag.

Stoff 2012 startar nu på onsdag och avslutas med "The Fest" på lördag kväll (22-25 aug). För mer info och program: www.stockholmfringe.com

Håll Sverige Rent är en icke vinstdrivande stiftelse med ändamålet att motverka nedskräpning och främja miljömedvetenheten. De kriterier som Håll Sverige Rent satt upp för Miljömärkt Event kan liknas vid ett förenklat miljöledningssystem. De ger stöd till ett strukturerat miljöarbete som täcker in de områden där ett event har en påverkan på miljön. De 40 kriterierna omfattar bland annat avfallshantering, inköp, transporter, energi och klimatpåverkan.

Stoff 2012 will take place at 22-25 AUG KULTURHUSET STOCKHOLM + Plattan + site specific

Stoff 2012 Partners: Arbetsförmedlingen, Baicircus, Brighton Fringe, California College of the Arts (CCA), Cirkus Cirkör, Creative Scotland, CREOM s.r.l, Cunigunda, Embajada de México en Suecia, Eventopia, Fri Scen Stockholms Stadsteater, Fringe Festival Praha, Fryshuset, Fundacja Inna Przestrzen, Fylkingen, GAS festivalen, Håll Sverige Rent, HUB Stockholm, I Love Stockholm, Institut Francais de Suè de, Intercult, Israels Ambassad Stockholm, Italienska Kulturinstitutet “C.M. Lerici”, JPOD, Kulturgymnasiet, Kulturhuset Stockholm, Kulturskolan, Liljebergs media, Logomattan, Lee Simmons at nook, MTR, Online Voices, Österrikes Ambassad,PALS, Polska Institutet Stockholm, Propellerhead, PULSE Magasine, Regione Emilia-Romagna Provincia di Bologna, Reich+Szyber, SKY ODD, Sopot Fringe Festival, Studiefrämjandet, STUDOCH, Supermarket Stockholm Independent Art Fair, Svenska kulturfonden, Teaterbaren, The city of Edinburgh Council, Tjeckiska Centret, Totally Stockholm, Transkaukazja, Ung08, Unga Nyskapare, University of Roehampton, WhiteWork, Widevox, Yelp.