Lemontree Enterprise Solutions AB

Stor finansiell aktör valde Lemontree för test av mobila applikationer i molnet

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 08:30 CEST

En stor finansiell aktör valde Lemontrees molntjänst för test av sin verksamhetskritiska betaltjänst för mobila enheter. Enkel hantering och snabba automatiserade tester i molnet var avgörande kriterier för valet av Lemontrees lösning.

Den finansiella aktören har lanserat en mycket framgångsrik betaltjänst som växer lavinartat och används på många olika modeller och versioner av mobila enheter. Betaltjänsten utvecklas kontinuerligt och hög kvalitet och snabba leveranser av nya funktioner är avgörande för att behålla kundernas lojalitet och tjänstens lönsamhet. ”Det blev svårt och kostsamt att hinna med att testa och hålla reda på alla modeller, versioner och operativsystem vi behövde testa för att vara säkra på att tjänsten fungerar som den ska för kunderna. Med Lemontrees molnlösning kan vi istället fokusera på att utveckla tjänsten och snabbt testa den på olika mobila enheter i molnet”, säger den ansvarige hos kunden. Test av mobila applikationer i molnet är en del av AQUA som är Lemontrees helhetslösning för att effektivisera hela testprocessen. ”AQUA är en modulär helhetslösning som bygger på teknik, processer och vår långa erfarenhet av att effektivisera test. AQUA används hos flera stora organisationer och på senare tid har vi sett ett ökat intresse för test av verksamhetskritiska mobila applikationer”, säger Thomas Martinsson, grundare av Lemontree.

För ytterligare information:

TThomas Martinsson, vd och grundare på Lemontree, +46 704 401 481, thomas.martinsson@lemontree.se

Om Lemontree

Lemontree levererar IT lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering för att förbättra våra kunders verksamhet. Vi hjälper våra kunder att nå resultat genom att förenkla
det som är svårt och ta bort det som tar tid.
Lemontrees framgång är starkt förknippad med vår kompetens och förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontrees kunder finns främst bland
teleoperatörer, offentlig sektor, bank och försäkring i Sverige och Norge.

Vårt varumärke är viljan och förmågan att anstränga oss utöver det vanliga. Vårt snabbt ökande antal kunder och personal är beviset för att vår blandning av strategi, teknik och engagemang är skillnaden som gör skillnaden. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Fler än 100 engagerade medarbetare jobbar på våra kontor i Stockholm och Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.