Lemontree Enterprise Solutions AB

Stor framgång för Lemontree när NAV valde leverantör av tjänster och programvara för test

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2013 09:54 CEST

NAV valde IT-lösningsleverantören Lemontree som enda leverantör i en omfattande upphandling av programvara och tjänster inom test.

NAV är den norska myndigheten för arbets- och socialstöd och har en viktig roll för att garantera ekonomisk säkerhet för Norges invånare. NAV är den största offentliga myndigheten i Norge med ansvar för en tredjedel av den totala norska statsbudgeten.

IT-lösningsleverantören Lemontree, med verksamhet i Stockholm och Oslo, vann den offentliga upphandlingen om att få leverera och implementera testprogramvara till NAV. Värdet på ordern uppgår till ca 33 Miljoner norska kronor under en femårsperiod.

Avtalet omfattar programvaror och tjänster inom test- och kravhantering, testautomation, prestandatest, funktionell- och GUI-testning samt testdata hantering. Programvaran som ingår i affären bygger både på Lemontrees egna testlösningar och programvara från Lemontrees strategiska partners, t ex ALM från HP Software och Datamaker™ från Grid-Tools. Förutom leverans och implementation av programvara kommer Lemontree att stödja NAV med tjänster och rådgivning inom test.

En viktig anledning till varför NAV valde Lemontree var Lemontrees unika implementeringsstrategi som tydligt differentierade Lemontree från övriga leverantörer.

"Det är en ära för Lemontree att leverera våra lösningar till NAV. Det är även ett bevis på att våra unika lösningar och gedigna kompetens gör en skillnad inom modern testning", säger Per Welin, direktör för Lemontree AS.

För närvarande genomför NAV ett stort moderniseringsprogram med målet att få betydande ekonomiska fördelar och en bättre upplevelse för användarna i form av självbetjäningslösningar. För att genomföra programmet framgångsrikt är effektiv och modern testning en viktig del för att säkerställa leveranskvaliteten.

"Vi är mycket nöjda med denna order och är övertygade om att våra lösningar och vår långa erfarenhet inom test kommer att bidra till moderniseringsprogrammets framgång", fortsätter Per Welin.

För ytterligare information
Per Welin, direktör Lemontree AS, telefon +47 93001310 Peter Boskma, VD Lemontree, telefon +46 708797857

Om Lemontree

Lemontree levererar IT lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering för att förbättra våra kunders verksamhet. Vi hjälper våra kunder att nå resultat genom att förenkla
det som är svårt och ta bort det som tar tid.
Lemontrees framgång är starkt förknippad med vår kompetens och förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontrees kunder finns främst bland
teleoperatörer, offentlig sektor, bank och försäkring i Sverige och Norge.

Vårt varumärke är viljan och förmågan att anstränga oss utöver det vanliga. Vårt snabbt ökande antal kunder och personal är beviset för att vår blandning av strategi, teknik och engagemang är skillnaden som gör skillnaden. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Fler än 100 engagerade medarbetare jobbar på våra kontor i Stockholm och Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.