Estonian Air

Stor höstrea med Estonian Air till morgondagens turistfavoriter

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 11:19 CEST

Den 9 september börjar Estonian Airs stora höstkampanj när hela 30000 lågprisplatser släpps till försäljning. Bokning kan göras tom 23 september men naturligtvis minskar tillgången på platser ju fler bokningar som görs så det gäller att vara snabb.

Bland de prissänkta resmålen finns naturligtvis det idealiska höstresmålet Tallinn som stadigt växer i popularitet.
Tallinn, med sitt gamla medeltida Hansa-centrum, spännande nöjesliv, billiga och bra restauranger och fina Spa-anläggningar är alltid värt ett besök.

Flygresorna till världsmetropolen Moskva har också prissänkts och i staden med över 10 miljoner invånare finns alltid ett stort och varierande utbud av sevärdheter och aktivititeter.

Men i kampanjen ingår också två av morgondagens heta resmål, så ta chansen och besök dem redan idag.

I Minsk, Vitrysslands huvudstad kan man till exempel se ishockey (kom ihåg OS 2002). Med 1,8 miljoner invånare finns mycket att se och göra. Även om Minsk finns omnämnd redan år 1067 så har den nu massor av storslagen sovjetisk arkitektur och stadsplanering. Minsk anses vara en av de mest sovjetiska städerna i forna Sovjetunionen.

Kiev, Ukrainas huvudstad har anor från 500 talet. I staden finns fantastisk arkitektur från olika epoker, till exempel katedralområdet Pecherska Lavra från 1100-talet eller det kolossal-pampiga torget Maidan Nezalezhnosti.

Med bara ett flygplansbyte i Tallinn kan man nu nå sevärdheterna till riktiga höstreapriser. Något att tänka på för höstresan under skollovet eller bara en annorlunda och spännande weekendresa bort från vardagen.

Prisexempel från Stockholm (enkel resa, inklusive skatter och avgifter).
Tallinn fr 671:-
Kiev fr 1503:-
Minsk fr 1530:-
Moskva fr 1564:-

Bokning kan göras på www.estonian-air.com , hos Estonian Air telefon 08-545 259 49 eller hos resebyråer. Resperiod 1 oktober - 14 december 2008.

Reservation för platstillgång.

------------------------------------------------------------------------------------------

För mer information och bilder:
Lisen Espeland, Sales Manager Sweden
Telefon: 08 - 545259 48
Mobil: 0733 - 84 24 32
e-mail: lisen.espeland@estonian--air.ee
www.estonian-air.ee

Estonian Air, Estlands nationella flygbolag, ägs av SAS Group, estländska staten och den estländska investmentbanken Cresco

Estonian Air flyger också nonstop mellan Tallinn, Barcelona, Bryssel, Dublin, Dubrovnik, Frankfurt, Hamburg, Kiev, London, Milano, Minsk, Moskva, München, Paris, Rom, Simferopol, Wien och Vilnius samt mellan Kuressaare och Stockholm. Estonian Air opererar charter flyg från Tallinn till Österrike, Egypten, Tyskland, Grekland, Italien, Portugal, Tunisien, Förenade Arabemiraten och andra semesterområden. 2007 flög 745 600 passagerare med Estoinan Air.